عصر بازار

اقامتِ ۵ ساله خارجی‌ها در ایران به شرط ۲۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری

عصر اعتبار- رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: هر فرد خارجی که در ایران ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری کند به مدت ۵ سال به آن فرد اقامت ایران داده می ‌شود.

اقامتِ ۵ ساله خارجی‌ها در ایران به شرط ۲۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در حاشیه سی و یکمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران افزود : طبق مصوبه دولت هر فرد خارجی که در کشور 250 هزار دلار سرمایه گذاری کند یا سپرده داشته باشد، به مدت 5 سال حق اقامت به وی داده می‌شود.

    وی در ادامه درباره افزایش قیمت برخی از کالا‌ها گفت :در جلسه امروز بررسی و مطرح شد با توجه به روند کاهشی نرخ ارز و توقع جامعه در تصویب و‌ کاهش قیمت‌ها باید اقدامات مناسبی صورت بگیرد و در این خصوص دستگاه‌های متولی توضیحاتی در این زمینه دادند.

    وزیر کشور درباره تهاتر کالا به کشور‌های همسایه نیز افزود : این موضوع امروز در ستاد مطرح شد که کشور‌های همسایه اعلام کردند در مقابل انتقال کالا به ایران نقش داشته باشند که با پیشنهاد اتاق بازرگانی ؛ کمیته و کارگروهی در این زمینه تشکیل شد تا این موضوع را بررسی کند.

    رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت : کالا به اندازه کافی وجود دارد و مقرر شد وزارت صمت حدود 100 قلم کالا را به صورت روزانه اعلام قیمت کند.

    عبدالرضا رحمانی فضلی افزود : همانند جلسات قبلی در این جلسه نیز با مرور مصوبات جلسات قبل ، پیگیری کوتاهی درباره این مصوبات انجام شد و در مواردی که در آنها کوتاهی شده بود تذکرات لازم داده شد .

    وی درباره تامین کالاهای اساسی گفت : در این جلسه درباره بحث افزایش قیمت برخی از کالاها صحبت شد. با توجه به روند کاهشی نرخ ارز ، دستگاههای متولی باید پیگیری کنند که کالاهای موجود در بازار افزایش قیمت نداشته باشند.

    وزیر کشور افزود : یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد بحث ترخیص کالاهای اساسی از بنادر بود که مقرر شد ترخیص کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکات صورت گیرد و درباره تخصیص ارز به این کالاها نیز بانک مرکزی و وزارت صمت با اولویت پیگیری های لازم را برای ترخیص هر چه سریعتر کالاهای اساسی داشته باشند.

    وی گفت : امیدواریم بتوانیم با واردات کالا‌های اساسی تامین کالا به اندازه برای مردم صورت گیرد .

    رحمانی فضلی افزود : موضوع دیگر درباره سامانه هایی بود که قیمت ها را اعلام می کند. دستگاههای مختلفی در این حوزه نقش دارند که متولی آنها وزارت صمت است قرار شد تا این وزارتخانه روزانه قیمت صد قلم کالای اساسی را بر روی سامانه های اطلاع رسانی وزارت صمت اعلام کند.

    رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت : موضوع دیگر بحث تهاتر کالا با کشورهای همسایه بود. بنا شد تا در مقابل انتقال کالا، آن کشورها هم بتوانند صدور کالا داشته باشند.

    وی همچنین به بحث های اخیر که درباره تاکسی های اینترنتی مطرح شده بود اشاره کرد و افزود : قرار شد تا دستورالعملی تنظیم شود و این دستورالعمل بعد از تصویب سرلوحه کار قرار بگیرد.

    او ادامه داد : این دستورالعمل به مدیریت صحیح و درست تاکسی های اینترنتی کمک می کند. این دستورالعمل در وهله اول برای ماشین های شخصی و بعد از آن برای دیگر خودروهایی است که در این سامانه های اینترنتی مشغول هستند.

    وزیر کشور گفت: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت بحث افزایش قیمت بلیط هواپیما بود. بنا شد شرکت های هواپیمایی نظارت دقیق به سقف قیمت ها داشته باشند.

    وی ادامه داد : اگر شرکتی بلیط هواپیما را بالاتر از این سقف بفروشد قطعا با آن برخورد جدی و شدید می‌شود . البته در این جلسه تصمیم گرفته شد تا سقف قیمت های بلیط هواپیما بعد از تصویب به مردم اعلام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو