عصر بازار

مالیات استان کرمان؛

۴۸ درصد بالاتر از مصوبه مجلس

عصر اعتبار- نماینده مردم کرمان وراور در مجلس گفت: پرداخت ۴۸ درصد مالیات بیشتر از مصوبه مجلس ، یعنی ۴ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان از توان استان کرمان خارج است .

۴۸ درصد بالاتر از مصوبه مجلس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، استان کرمان موظف شده امسال 2 هزار و 950 میلیارد تومان مالیات بپردازد اما سازمان امور مالیاتی کشور  48 درصد بیشتر از این عدد ، معادل 4 هزار و 588 میلیارد تومان  به استان  ابلاغ کرده که پرداخت آن از توان استان کرمان خارج است .

    وی این ابلاغ  راخلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی دانست وگفت : از آنجایی که پارسال کرمان موتور مالیات نپرداخته  چند سال خود را یکجا پرداخت کرده ، این ذهنیت ایجاد شده که استان کرمان توانایی پرداختی بالاتر از مصوبه مجلس را دارد؛ بنابراین سازمان امور مالیاتی میزان تعهد استان را 48 درصد دیگر افزایش داده است .
    بگفته نماینده مردم کرمان وراور در مجلس بدون شک امکان تامین چنین مبلغی خارج از توان استان بوده و با اعتراض جدی صنایع و بازاریان در اوضاع رکود و تحریم روبه رو خواهد شد و نهادهای ذی ربط در استان کرمان پیگیرند تا این موضوع رفع ابهام و حل شود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی