عصر بازار

گزارش عملکرد ۴ ماهه بانک‌ها؛

۲۶۰ هزار فقره وام ازدواج با سقف جدید پرداخت شد

عصر اعتبار- ‌دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد: بانک‌های عضو این شورا در ۴ ماهه نخست سال بیش از ۲۶۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با سقف جدید پرداخت کردند.

۲۶۰ هزار فقره وام ازدواج با سقف جدید پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، امروز (شنبه دوازدهم مردادماه) سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است که در تقویم به نام «روز ازدواج» نامگذاری شده است. به همین مناسبت امروز هیچ طلاقی در دادگاه های خانواده ثبت نمی شود. 

    به این مناسبت گفتگویی با علیرضا قیطاسی دبیرکل شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی در خصوص عملکرد تسهیلاتی این 12 بانک و همچنین صندوق کارآفرینی امید درباره وام ازدواج داشتیم.

    قیطاسی به ایبِنا گفت: بانک های عضو شورای هماهنگی شامل بانک های ملی، سپه، کشاورزی، صادرات، ملت، تجارت، رفاه کارگران، مسکن، توسعه صادرات، پست بانک، صنعت و معدن، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال 1397 تا پایان تیرماه 1398 بیش از یک میلیون و 158 هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کرده اند.

    وی با این حال افزود: با توجه به پرداخت این تعداد تسهیلات، در حال حاضر حدود 193 هزار نفر در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند که با ادامه این روند بزودی شاهد از بین رفتن صف متقاضیان وام ازدواج خواهیم بود.

    دبیرکل شورای هماهنگی بانک های دولتی توضیح داد به موجب بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 کل کشور مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین به میزان 300 میلیون ریال تعیین شده که دستورالعمل اجرایی آن توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و بانک ها هم براساس بخشنامه جدید سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را 300 میلیون ریال برای هریک از زوجین تعیین کرده اند.

    قیطاسی همچنین اعلام کرد که از ابتدای سال 1398 تا پایان تیرماه (حدود 4 ماه) بیش از 260 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بالغ بر 78 هزار میلیارد ریال توسط بانک های عضو شورای هماهنگی با سقف جدید پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی