عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

حرکت به سمت حذف ضامن در پرداخت تسهیلات خُرد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از حرکت به سمت حذف ضامن در پرداخت تسهیلات با مبالغ پایین خبر داد.

حرکت به سمت حذف ضامن در پرداخت تسهیلات خُرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مرتضی اکبری درباره عملکرد این بانک در زمینه پرداخت تسیهلات شهریه، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته و اوایل سال جاری، بانک قرض الحسنه مهر ایران، به بحث دانشگاه و پرداخت تسهیلات شهریه و دانش بنیان ها وارد شد.

    وی افزود: برهمین اساس سال گذشته قراردادی با صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه آزاد و پیام نور منعقد شد و قرداد صندوق رفاه دانشجویان بالغ بر 80 میلیارد تومان بود. از این میزان 32 فقره وام بالغ بر 41 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی به محض معرفی صندوق پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ادامه داد: قرارداد دانشگاه آزاد نیز به شکلی است که ابتدای هر نیم سال اقدام و معرفی می‌شود و هر سال 200 تا 250 میلیارد تومان پیش بینی شده است. اکبری درباره قرارداد این بانک با دانشگاه پیام نور، توضیح داد: مقرر شد به هر تعداد دانشجو که از سوی این دانشگاه معرفی می شود، تسهیلات پرداخت شود که حداقل  200 هزار نفر تا سقف 20 میلیون تومان متناسب با مقطع تحصیلی پیش بینی شده است.

    حرکت به سمت حذف ضامن

    اکبری در واکنش به اینکه یکی از مشکلات فعلی تسهیلات گیرندگان، ضامن است، گفت: در بانک قرض الحسنه مهر ایران برای تسهیلات با مبالغ پایین، به مرور به سمت حذف ضامن در حرکت هستیم به شکلی که تنها با ارائه یک برگ چک و یا یک قرارداد بین بانک و وام گیرنده، تسهیلات پرداخت شود.

    به گفته وی، البته یکی از معضلات نظام بانکی معوقات است و به دلیل شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، بازپرداخت تسهیلات را با مشکل مواجه می کند، اما با ثبات اقتصاد و معیشت مردم به راحتی می‌توان در جهت حذف ضامن پیش رفت. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: البته در برخی طرح ها مثل قرارداد با بیمه دانا، به صورت آزمایشی ضامن حذف شده که نتایح خوبی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو