عصر بازار

نرخ بیکاری کشورهای اروپایی در پایین‌ترین سطح تاریخ

عصر اعتبار- متوسط نرخ بیکاری کشورهای عضو منطقه یورو کاهش یافت.

نرخ بیکاری کشورهای اروپایی در پایین‌ترین سطح تاریخ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، متوسط نرخ بیکاری تعدیل‌شده 19 کشور عضو منطقه یورو در ژوئن 2019 به 7.5 درصد رسید که 0.1 درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل و 0.7 درصد کمتر از رقم ثبت شده مدت مشابه سال قبل است. این نرخ بیکاری هم‌چنین کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در منطقه یورو از ژوئیه 2008 تاکنون نیز محسوب می‌شود.

    بنابر اعلام مرکز آمار اروپا، متوسط نرخ بیکاری در این مدت در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا 6.3 درصد بوده است که 0.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. این نرخ بیکاری از زمان انتشار آمار مربوط به بیکاری در سطح اتحادیه اروپا در سال 2000 بی‌سابقه بوده است.

    تا پایان ماه ژوئن سال 2019 حدود 15 میلیون و 674 هزار نفر در سطح اتحادیه اروپا بی‌کار بوده اند که از این تعداد، 12 میلیون و 377 هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده اند. در مقایسه با ژوئن سال 2018، شمار بیکاران در سطح اتحادیه اروپا 1 میلیون و 205 هزار نفر و در سطح منطقه یورو 1 میلیون و 32 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

    در بین کشورهای عضو، جمهوری چک با نرخ بیکاری 1.9 درصدی کماکان پایین‌ترین نرخ بیکاری را در سطح منطقه یورو و اتحادیه اروپا دارد و پس از این کشور، آلمان با 3.1 درصد و مجارستان و مالت هر دو با 3.4 درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری متعلق به یونان با 17.6 درصد بوده است و پس از این کشور، اسپانیا با 14 درصد و ایتالیا با 9.7 درصد بیشترین نرخ بیکاری را دارا هستند.

    در بین دیگر کشورهای عضو، نرخ بیکاری در هلند 3.4 درصد، انگلیس 3.7 درصد، اتریش 4.5 درصد، دانمارک 4.7 درصد، سوئد 6.4 درصد و فرانسه 8.7 درصد اندازه گیری شده است.

    لازم به ذکر است منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای 28 عضو است که شامل 19 کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی