عصر بازار

فرآیند اعطای تسهیلات وام ICT تغییر کرد

عصر اعتبار- دبیرخانه اعطای تسهیلات وام به کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به سازمان فناوری اطلاعات منتقل شد و فرآیندهای مربوط به دریافت این تسهیلات، تغییر کرد.

فرآیند اعطای تسهیلات وام ICT تغییر کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سامانه جدید وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با نام «ایران کارفا»  با هدف حمایت از اصناف حوزه فاوا، پلتفرم‌های کسب و کار فاوا، عرضه کنندگان محصول و یا خدمت روی پلتفرم، شتاب‌دهنده سازمانی، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و شرکت‌های نوپای حوزه‌ فاوا در سازمان فناوری اطلاعات ایران آغاز به کار کرده است.

    این سامانه در قالب 7 نوع حمایت شامل توسعه اپلیکیشن (شرکت‌های نوپا)، توسعه کسب و کار فاوا (شرکت‌های نوپا)، اشتغال‌زایی اصناف، عرضه کننده محصول یا خدمت روی پلتفرم، توسعه پلتفرم فاوا، شتابدهنده سازمانی و سرمایه‌گذار جسور شرکتی از فعالان این کسب و کارها حمایت می کند.

    پیش از این دبیرخانه وام وجوه اداره شده در اختیار معاونت نوآوری وزارت ارتباطات بود که هم اکنون این وزارتخانه از جابجایی دبیرخانه وام وجوه اداره شده و انتقال آن به سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز بازنگری و تدوین فرآیندهای جدید مربوط به اعطای تسهیلات وام وجوه اداره شده برای فعالان ICT ، خبر داده است.

    مدت زمان فرآیند، نرخ بهره، دوره تنفس، پرداخت مرحله ای و دوره بازپرداخت برای دریافت تسهیلات در هریک از طرح ها، در سامانه کارفا اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی