عصر بازار

توفیقات تولید مسکن با اجرای ۴ پروژه صندوق سرمایه‌گذاری

عصر اعتبار- مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به تجربه‌ ارزشمند مجموعه بانک مسکن در اجرای ۴ پروژه مسکونی با استفاده از ابزار مالی صندوق های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان، خواستار رفع محدودیت در صدور مجوز شد.

توفیقات تولید مسکن با اجرای ۴ پروژه صندوق سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از هیبنا، روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، با اشاره به اینکه صندوق های زمین و ساختمان در چند سال اخیر به عنوان یکی از ابزارهای جدید در مجموعه بازار سرمایه مطرح شده اند، اظهار داشت: خوشبختانه مجموعه بانک مسکن در این زمینه پیشتاز بوده و تاکنون چهار صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان را برای اولین بار در ایران پایه گذاری کرد که یکی از این صندوق ها، پروژه نسیم در منطقه 22 تهران و سه صندوق دیگر در گروه سرمایه مسکن فعالیت می کنند.

    وی افزود: به رغم نبود تجربه قبلی در حوزه فعالیت صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان در کشور اما گروه سرمایه گذاری مسکن در دو صندوق نارون انارک که سال 97 افتتاح شد و صندوق شمال غرب که امسال به بهره برداری رسید، پروژه های بسیار موفقی به لحاظ زمان، کیفیت و توجیه اقتصادی را اجرا کرد.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: سومین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نیز تحت عنوان نگین شهر ری در حال ساخت است و امیدواریم همچون دو صندوق دیگر پروژه موفقی باشد.

    ظهیری با اشاره به اینکه تجربه فعالیت صندوق های زمین و ساختمان در گروه سرمایه گذاری مسکن بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: این تجربه به ما نشان می دهد که فعالیت صندوق های زمین و ساختمان می تواند هم در تولید مسکن اقشار متوسط به عنوان ابزار تامین مالی جایگزین منابع بانکی و هم در تولید محصول باکیفیت در فضای شفاف ساخت و ساز موثر باشد.

    وی با اشاره به طولانی شدن فرایند مجوز تاسیس صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به این محدودیت، فرایند دریافت مجوز به قدری طولانی شده است که امکان دریافت این مجوز به راحتی میسر نیست و باعث می شود نتوانیم از ابزار صندوق زمین و ساختمان برای پروژه هایی که قابلیت تامین مالی از این طریق را دارند، استفاده کنیم.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان، یک نهاد مالی نیست بلکه در حوزه خاص تولید مسکن با مکانیزم تامین مالی خاص فعالیت می کند، افزود: گروه سرمایه گذاری مسکن به واسطه تجربه ای که در این حوزه دارد و با توجه به توسعه ای بودن بانک مسکن این آمادگی را دارد در صورت تسهیل فرایند صدور مجوز فعالیت صندوق های زمین و ساختمان، حتی در پروژه های اقدام ملی و پروژه 1500 واحدی آیمان تبریز که امسال کلنگ زنی می شود، از این ظرفیت و ابزار مالی استفاده کند.

    ظهیری در خصوص آخرین رایزنی و مذاکرات با سازمان بورس و بانک مرکزی برای رفع موانع و بروکراسی های صدور مجوز فعالیت این صندوق ها گفت: مکاتبات و رایزنی های زیادی از سوی بانک مسکن و گروه مالی بانک صورت گرفته و بارقه هایی از امید هم شکل گرفته و حداقل شنیده ها حاکی از آن است که برای بانک مسکن صدور مجوز فعالیت صندوق ها تسهیل شود که امیدواریم زودتر شاهد اقدامات عملیاتی در این خصوص باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی