عصر بازار

بانک ها مکملی قوی برای تحقق رونق تولید در کشور

عصر اعتبار- حمایت واقعی بانک‌ها می‌تواند زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کند و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید و اشتغال را تحقق بخشد.

بانک ها مکملی قوی برای تحقق رونق تولید در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اهمیت رونق تولید در طول سال و اجرایی شدن آن در مسیرهای مختلف پروژه های اجرایی، گفت: همانطور که رهبری  امسال را رونق تولید نام نهادند از این رو سیاست های ما هم باید در زمینه شعار سال تحقق پیدا کند به طوری که  باید تمامی دستکاه ها خود را در این جهت سوق دهند.

    وی افزود: برای به رونق رسیدن تولید در کشور باید به مولفه ها و عوامل موثر در رونق تولید توجه بسزایی داشت به طوری که یکی از مستلزمات کشور تولید انبوه کالای داخل برای افزایش قدرت صادراتی است.

    این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه نقش بانک ها را در زمینه رونق تولید  در کشور مهم خواند و اضافه کرد: بانک‌ها باید از تولید صنعتی حمایت کنند تا اشتغال‌زایی مطلوب در کشور صورت گیرد. تداوم اجرای طرح رونق تولید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت حمایت واقعی بانک‌ها می‌تواند زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کند و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید و اشتغال را تحقق بخشد.

    شیخی تصریح کرد: در واقع امروز با موثر واقع شدن نقش رونق تولید در کشور ایجاد اشتغال بین جوانان تحصیل کرده جویای کار 2 چندان خواهد شد، به طوری که نقدینگی با تزریق و اصلاح شبکه بانکی موجب شکل گیری اشتغال می شود و این خود یک انفجار بزرگ در اقتصاد کشور خواهد بود.

    وی بیان کرد: رفرهنگ جامعه باید به سمتی برود که توجه ویژه‌ای به کالای ایرانی و خرید آن داشته باشند، ما باید در جهت الگوی مصرف از تمام ظرفیت های خودمان استفاده کنیم به طوری که باید تولیدکنندگان کالا هم کالاها را با کیفیت و قیمت تمام شده روانه بازار کنند.

    این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: در صورت اجرایی نشدن شعار سال در کشور وابستگی ما نسبت به بیگانگان و افزایش بیکاری را در کشور شاهد هستیم، باتوجه به اینکه در شرایط تحریم های ظالمانه علیه غرب هستیم این شعار رونق تولید می توانند راهکار و ایده ای برای مقابله با دشمنان باشد.

    او در ادامه رسانه ها را در ایجاد انعکاس این پیام مهم خواند و افزود: رونق تولید موجب استقلال کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد در واقع همه باید در تلاش و اجرایی شدن شعار سال اهتمام ورزند.

    شیخی گفت: باید قانون استفائه از حداکثر توان تولید داخل در کشور اصلاح شود به طوری که کالاهایی که وارد می شوند متکی به آن نباشیم خود ماهم به دنبال خلق جدید آن کالا یا مشابه آن باشیم که قطعا این کار با حمایت مسئولین امکان پذیر است.

    این استاد دانشگاه اصلاح نظام بانکی کشور را برای عملکرد هرجه بهتر رونق تولید مهم خواند و افزود: اگر نظام بانکی کشور اصلاح شود رونق تولید در کشور بهتر خواهد شد.

    او اضافه کرد: اگر تسهیلات ارزان در اختیار تولیدکننده‌ها قرار بگیرد تا بتوانند واحدهای تعطیل‌شده را راه‌اندازی کنند، زمینه برای اجرای رونق تولید آماده می‌شود

    شیخی گفت: پرداخت سود تسهیلات بانکی به صورت یارانه به واحدهای تولیدی از سوی دولت و تأمین نیازمندی‌های این واحدها را از جمله راهکارهای تحقق رونق تولید عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی