عصر بازار

نقدی بر احیای سازمان جوانان تحت مدیریت وزارت ورزش و جوانان

عصر اعتبار- مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت که انتزاع سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش نیز در آن قرار داشت در کمیسیون اجتماعی تحت فشار و با وجود لابی گری، رد شد.

نقدی بر احیای سازمان جوانان تحت مدیریت وزارت ورزش و جوانان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر داوود عزیزی با حضور در برنامه " مناظره " با موضوع آخرین وضعیت طرح انتزاع معاونت جوانان از وزارت ورزش ، به تاریخچه ادغام این دو بخش اشاره کرد و گفت: در مجلس هشتم، نگاه قانون گذار به طرح ادغام برای پاسخگویی این دستگاه‌ها به خودش بود یعنی صرفا کوچک سازی دولت مدنظر نبود. در ادامه مجلس نهم با توجه به عدم سنخیت این دو بخش تصمیم به جداسازی و احیای مجدد سازمان ملی جوانان گرفت.

    وی افزود : لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت با قید دو فوریت در سال 96 تقدیم مجلس شد که انتزاع سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش نیز در آن قرار داشت. لایحه مورد نظر در کمیسیون اجتماعی تحت فشار و با لابی‌هایی رد شد و به دولت بازگشت.

    مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال 97 نمایندگان مجددا طرح انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان را مطرح و در کمیسیون اجتماعی بررسی کردند. نمایندگان با تشکیل سازمان جوانان به صورت معاونت زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان موافق بودند اما نظر دولت احیای مجدد سازمان ملی جوانان به عنوان معاونت رئیس جمهور بود.همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد این مجموعه زیر نظر وزارت کشور قرار گیرد تا با مدیریت استانداری‌ها قوی‌تر کار کند.

    عزیزی اظهار کرد: نتیجه این جلسات موافقت کمیسیون اجتماعی با ایجاد سازمان جوانان به صورت یک مجموعه زیر نظر وزارت ورزش و جوانان بود که هنوز برای دریافت رای به صحن علنی مجلس نرفته است.

    وی با بیان اینکه بودجه و اعتبارات از ملزومات اصلی عملیات اجرایی ست، عنوان کرد: اگر بخواهیم برای وزارت ورزش و جوانان به جز بحث سیاستگذاری، اجرا را هم در نظر بگیریم به اعتبارات بالایی نیاز داریم. کل اعتبارات ملی در حوزه جوانان 301 میلیارد تومان است که 200 میلیارد آن هزینه‌ای و 101 میلیارد در قالب کمک‌های فنی و اعتباری است.

    مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: بر اساس آنچه قانون گذار مشخص کرده است 20 درصد از این اعتبار تنها باید به مسکن و اشتغال جوانان اختصاص یابد که باید میان 31 استان کشور تقسیم شود .به طور قطع با این میزان اعتبار نمی‌توان مشکل اشتغال و مسکن را حل کرد.

    عزیزی خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی موضوع جوانان را پیگیری می کنند اما موضوع مهم این است که اگر این حوزه جوانان به صورت یک سازمان مستقل زیر مجموعه ریاست جمهوری باشد از نظر مالی می توان به صورت تخصصی‌تر این حوزه را اداره کرد. در واقع ایجاد سازمان جوانان تحت مدیریت وزارت ورزش و جوانان تغییری در وضعیت فعلی ایجاد نمی کند.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان میراث دار اشتباه گذشتگان بوده، عنوان کرد: جدول اعتبارات نشان می دهد حوزه ورزش در گذشته نیز کم کار بوده و ما نمی توانیم تمام کمبودها را به گردن این وزارتخانه بیاندازیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو