عصر بازار

رئیس قوه قضاییه بیان کرد:

وجود فساد در نظام اسلامی غیرقابل پذیرش است

عصر اعتبار- رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شالوده نظام اسلامی بر حق بنا نهاده شده است، گفت: برای نظامی که بر اساس دین و آموزه های دینی پایه ریزی شده، فساد قابل پذیرش نیست.

وجود فساد در نظام اسلامی غیرقابل پذیرش است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشست با علما و روحانیون کردستان اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی ضد فساد بودن آن است و در تلاش هستیم فساد در هیچ جایی لانه نکند.

    وی اضافه کرد: شاید عده ای از روی هوای نفسانی و دست اندازی به بیت المال دچار فساد شوند ولی بنای نظام اسلامی مقابله با فساد است و در این امر کوتاه نمی‌آییم، ضمن اینکه پایان عمر کسانی که مرتکب فساد اقتصادی شده‌اند فرا رسیده است.

    رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در مقابله با فساد دلسوزی نمی‌کنیم، تاکید کرد: مبارزه با فساد امری مقطعی نبوده بلکه با قاطعیت این کار دنبال می‌شود و امواجی راه افتاده که کل فساد را از بین می‌برد.

    آیت الله رئیسی اقتصاد و معیشت مردم را امری بسیار محوری دانست و اظهار داشت: باید تمام تلاش ما بر این باشد که معیشت و زندگی مردم در بخش های مختلف از جمله در بحث اقتصادی دچار آسیب نشود.

    وی بر نظارت موثر و قوی بر بازار تاکید کرد و گفت: به مردم و حق آنان نباید اجحاف شود، ضمن اینکه نباید اجازه داد سودجویان و مفسدان از شرایط اقتصادی کنونی سواستفاده کنند.

    رئیس قوه قضاییه کردستان را دارای ظرفیت های خوب در بحث کارآفرینی عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه تلاش بیشتری شده و در عرصه جهاد اقتصادی و رونق تولید گام های بهتری برداشت.

    با افزایش هزینه دادرسی ها موافق نیستم

    آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش هزینه دادرسی‌ها دسترسی مردم به عدالت را سخت می‌کند با این مقوله موافق نیستم و باید تلاش کنیم دسترسی ها برای احقاق حق مردم آسان شود.

    وی یادآور شد: در بودجه مجلس و برنامه پنج ساله هم تاکید کرده‌ایم که برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که دسترسی مردم به عدالت آسان باشد، بنابراین این مهم نیازمند عدم افزایش هزینه دادرسی ها است.

    رئیس قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه برخی می خواهند کردستان را امنیتی جلوه دهند، اضافه کرد: ما به اهالی کردستان به عنوان مردمی مصمم، علاقمند به نظام و ناامیدکننده دشمنان نگاه می‌کنیم.

    آیت الله رئیسی مسجد را سنگر مهم هدایت و روحانیان را مدافع حقوق مردم توصیف کرد و گفت: روحانیون و کسانی که در کسوت روحانیت هستند، نسبت به معرفت افزایی اقدام جدی کنند و خود را بی نیاز از علم و آیات نورانی قرآن و توصیه های ائمه اطهار ندانند.

    وی تاکید کرد: رصد کنندگان علم و دانش دیده‌بانانی هستند که نمی گذارند ساحت دین به سمت التحاد پیش رفته و آموزه های دینی به تفکرات تکفیری آلوده شود.

    رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: دین امروز مورد هجوم دشمن قرار گرفته و دشمنان در عرصه های مختلف از جمله فضای مجازی تلاش می‌کنند در دل مردم شهبه ایجاد کنند تا روحیه ایستادگی و مقاومت را از مردان و زنان ایران اسلامی دور کنند.

    آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ایمان و معنویت سرمایه بزرگی برای جامعه محسوب می شود، افزود: پایین بودن نرخ جرم و جنایت در کردستان علاوه بر نقش نیروهای امنیتی و نظامی به نقش معنویت در زندگی مردم این منطقه برمی‌گردد.

    وی خواستار تبیین جایگاه دین و اسلام نالب محمدی در جامعه شد و اضافه کرد: باید تلاش کنیم که حتی یک نفر هم تحت تاثیر افکار آلوده گروه های تکفیری قرار نگیرد.

    رئیس قوه قضاییه روز پنجشنبه همراه هیات عالی رتبه قضایی وارد کردستان شد. حجت الاسلام اژه ای معاون اول قوه قضائیه، آوایی وزیر دادگستری، سراج رئیس سازمان بازرسی کشور، خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه، مظفری رئیس شوراهای حل اختلاف کشور و موحدی دادستان انتظامی قضات، رئیس قوه قضائیه را در سفر به کردستان همراهی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو