عصر بازار

همکاری بانکی ایران و روسیه افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- سفیر روسیه در تهران گفت: براساس نشست معاونان بانک‌های ملی ایران و روسیه، در هفته جاری در روسیه سطح همکاری و مبادلات بانکی بین دو کشور در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

همکاری بانکی ایران و روسیه افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، لوان جاگاریان روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز خزر در شهر ساحلی بابلسر در مازندران افزود: افزایش مبادلات بانکی بین دو کشور ایران و روسیه، سطح مبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش خواهد داد.
    وی اظهار امیدواری کرد تا با گسترش مبادلات بانکی بین ایران و روسیه هر چه بیشتر دو کشور از مبادلات تجاری با دلار فاصله بگیرند.
    وی خاطرنشان کرد: همکاری بین ایران و روسیه به دلیل اراده سیاسی دو کشور از سطح بالایی برخوردار است و این سطح همکاری ها به استان های ایران و روسیه به خصوص استان های حاشیه دریای خزر کشانده است.
    سفیر روسیه در ایران اظهار داشت:  براین اساس روابط بین استان مازندران و ولگوگراد در سطح خوبی قرار دارد و در سال گذشته استاندار ولگوگراد از این خطه شمال ایران بازدید داشتند و این روابط خوب در سطح استانی بین آستاراخان ، داغستان و مازندران نیز وجود دارد.
    جاگاریان اضافه کرد: بزودی هیات تجاری جدیدی از روسیه از استان های شمالی ایران بازدید می کند وامیدوارم تا  ورود این هیات تجاری بتواند باعث گسترش مبادلات تجاری بین استان های ایران و روسیه شود.
    وی دیدار معاون اول رئیس جمهوری با نخست وزیر روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر در ترکمن باشی در هفته جاری و نشست های مکرر روسای جمهوری دو کشور را در راستای اراده سیاسی ایران وروسیه برای گسترش همکاری ها دانست.
    همایش روز گرامیداشت خزر صبح امروز با حضور سفرای کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه و قزاقستان و معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست کشور، استاندارمازندران و کارشناسان و خزر شناسان بین المللی و داخلی در شهر ساحلی بابلسر برگزار شد.
    در کنوانسیون 2006 پنج کشور حاشیه دریای خزر 21 مردادماه را سالروز گرامیداشت خزر اعلام کردند و همساله در این روز همایش هایی پیرامون بررسی مسایل زیست محیطی و رژیم حقوقی  کشورهای حاشیه خزر برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی