عصر بازار

۹۰ درصد پزشکان کمتر از ۵ میلیون تومان در سال مالیات می‌دهند

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی با بیان این که ۱۰درصد پزشکان از سال ۸۸ تا ۹۳ هیچ‌گونه مالیاتی نداده‌اند، گفت: ۹۰ درصد پزشکان در این بازه زمانی کمتر از ۵میلیون تومان مالیات داده‌اند.

۹۰ درصد پزشکان کمتر از ۵ میلیون تومان در سال مالیات می‌دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدرضا محمدی افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده تا تاریخ 30 مهرماه امسال معادل 100 درصد جرایم قابل بخشش است.

    وی اظهار داشت: بخشنامه شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش برخی مواد قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده ابتدای مردادماه ابلاغ شده که مودیان باید با استفاده از این فرصت در راستای کاهش یا بخشش بدهی خود اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه بدهی مالیاتی برخی سیل زدگان نیز بخشوده می شود، اضافه کرد: بدهی عملکرد تا پایان سال 97 برای مودیانی که در سیل اخیر بیش از 50 درصد اموالشان خسارت دیده، بخشوده می‌شود.

    محمدی بیان کرد: این مهم به تصویب هیات وزیران رسیده که توسط معاونت مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده و بنابراین حمایت از واحدهای تولیدی و اصناف خسارت دیده در سیل، از اولویت های اداره کل امور مالیاتی لرستان است.

    وی ادامه داد: همچنین سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از مودیان مالیاتی آسیب دیده لرستانی، بخشنامه بخشودگی 50 درصدی مالیات بر درآمد این مودیان را ابلاغ کرده است.

    وی ادامه داد: این بخشودگی که براساس مصوبه 18 فروردین هیات وزیران درخصوص ماده 165 قانون مالیات های مستقیم تصویب شده، مربوط به عملکرد تا پایان سال 97 می باشد.

    محمدی گفت: برای این مهم نیز با نصب بنر و مکاتبه با فرمانداری ها و سازمان های مرتبط اقدام شده و مودیان مالیاتی برای استفاده از این بخشودگی ها و تسهیلات باید درخواست کتبی خود را تا 6 ماه پس از حادثه به اداره امور مالیاتی محل ارائه کنند.

    سیل فروردین ماه امسال بیش از هفت هزار میلیارد ریال به اصناف، صنایع، معادن و شهرک های صنعتی استان خسارت وارد کرده  و سه هزار و 950 واحد صنفی با برآورد خسارت 6 هزار و 400 میلیارد ریال بر اثر سیل آسیب دیده اند.
    114 واحد صنعتی با برآورد 300 میلیارد ریال خسارت دیده و زیرساخت های 17 واحد در شهرک ها و نواحی استان نیز خسارت بیش از 300 میلیارد ریالی سیل را متحمل شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو