عصر بازار

عامل برداشت ۲۰۰ میلیون ریالی غیرمجاز از حساب بانکی در بندرعباس دستگیر شد

عصر اعتبار- رییس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی و عامل برداشت ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی یکی از کارمندان یک فروشگاه در بندرعباس خبر داد.

عامل برداشت ۲۰۰ میلیون ریالی غیرمجاز از حساب بانکی در بندرعباس دستگیر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سرهنگ علی اصغر افتخاری در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکیاش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

    وی افزود: با پیگیریهای انجام شده و بهره گیری از شیوههای پلیسی مشخص شد برداشت وجه در قالب خرید شارژ، پرداخت قبوض و همچنین انتقال پول به تعدادی کارت بانکی به صورت غیرمجاز انجام شده است.

    سرهنگ افتخاری تصریح کرد: شاکی در فروشگاهی مشغول به کار است و اعلام کرده تاکنون تراکنش بانکی از طریق بستر فضای مجازی نداشته و رمز دوم کارت بانکیاش نیز فعال نیست.

    وی خاطرنشان کرد: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا و بهرهگیری از روش های علمی و تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

    سرهنگ افتخاری گفت: متهم پس از دستگیری با توجه به دلایل دیجیتال و مستندهای موجود اعتراف کرد که با شاکی همکار بوده و با توجه به درخواست های شخص مذکور از وی برای انجام عملیات بانکی، کارت شاکی را گرفته و به علت نیاز شدید مالی، تصمیم به فعال سازی رمز دوم و برداشت در قالب خرید شارژ انبوه، پرداخت قبوض و تسویه حساب برای پرداخت بدهیهای شخصی خود کرده است.

    رییس پلیس فتا هرمزگان ابراز داشت: متهم پس از اعتراف، جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس معرفی و تحویل شده است.

    سرهنگ افتخاری بیان داشت: در حال حاضر با توجه به جرایم اقتصادی و به روز رسانی شگردها و ترفندهای کلاهبرداری در فضای مجازی،  این جرائم روبه افزایش است  و مردم باید مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی