عصر بازار

رفع مشکل قرار وثیقه جامعه پزشکی با برنامه ملی بیمه پزشکان

عصر اعتبار- رئیس قطب علوم اعصاب کشور با بیان اینکه برنامه ملی بیمه پزشکان پس از چندین ماه کار کارشناسی اجرایی شده است، گفت: در این طرح موضوع قبول بیمه مسئولیت حرفه‌ای به عنوان وثیقه در مراجع قضایی مورد توجه قرار گرفت.

رفع مشکل قرار وثیقه جامعه پزشکی با برنامه ملی بیمه پزشکان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علیرضا زالی رئیس قطب علوم اعصاب کشور در نشست خبری برنامه ملی بیمه پزشکان اظهار داشت: همواره یکی از دغدغه‌های جامعه پزشکی در مراجعه به مراجع قضایی موضوع تامین قرار وثیقه بوده است که خوشبختانه پس از چندین ماه کار کارشناسی و برگزاری جلسات متعدد در زمان تهیه برنامه ششم توسعه کشور با همراهی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان این نگرانی جامعه پزشکی رفع شده است.

    وی افزود:‌موضوع بیمه‌ای مسئولیت حرفه‌ای جامعه پزشکی در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت که در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته در دستگاه قضایی قبول بیمه مسئولیت حرفه‌ای به عنوان وثیقه در مراجع قضایی در این برنامه آورده شد.

    رئیس قطب علوم اعصاب کشور تصریح کرد: در همین راستا تلاش شد با برنامه ملی بیمه پزشکان دغدغه‌ها و مشکلات بیمه‌ای این جامعه مورد توجه قرار گیرد. و در این برنامه توانستیم زمان پوشش بیمه‌ای را که اغلب بین 4 تا 5 سال بود به 7 سال برسانیم.

    زالی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این مدت زمان برای پوشش پرونده‌های قصور پزشکی کافی باشد، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 95 درصد این قبیل پرونده‌ها در این مدت رسیدگی شده و در نتیجه بیمه مسئولیت حرفه‌ای می‌تواند آن را پوشش دهد.

    وی گفت: پرداخت خسارت درمانی به بیمار در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است و خسارت درمانی تا یک سقف منطقی پوشش داده می‌شود.

    رئیس اسبق سازمان نظام پزشکی پایین بودن نرخ بیمه‌ای را یکی از ویژگی‌های این برنامه دانست و عنوان کرد:‌در برنامه ملی بیمه پزشکان 15 بسته خدمت تعریف شده که بیمه مسئولیت حرفه‌ای در راس این خدمات قرار دارد.

    زالی با بیان اینکه در این طرح به بیمه دستیاران تخصصی توجه شده است، گفت: این افراد نیز معمولا با مخاطرات قصور پزشکی در ارتباط هستند که می‌توانند با یک قیمت پایین و منطقی تحت پوشش بیمه قرار گیرند. همچنین برخی دیگر از شاغلین مطب‌های پزشکی یا داروخانه‌ها تحت پوشش بیمه‌ای قرار خواهند گرفت. به طور کلی سعی کرده‌ایم که انعطاف‌پذیری را در این برنامه رعایت کنیم و به مشکلات مختلف گروه‌های پزشکی توجه داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو