عصر بازار

دستگیری ۶۷۰ سارق و مالخر و کشف اموالی به ارزش ۹.۵ میلیارد تومان

عصر اعتبار- رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۶٧٣ سارق و مالخر در بیست و هشتمین مرحله از طرح رعد خبر داد.

دستگیری ۶۷۰ سارق و مالخر و کشف اموالی به ارزش ۹.۵ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار رحیمی در بیست و هشتمین مرحله از طرح رعد پایتخت که صبح امروز در محل فرماندهی انتظامی پایتخت برگزار شد اظهار کرد: طی سه روز گذشته بیست و هشتمین مرحله از طرح رعد به مرحله اجرا در آمد که البته بالغ بر یک ماه است که کارهای اطلاعاتی آن در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه در این طرح در مجموع ٣١٩ حکم به مرحله اجرا گذاشته شد و 6٧٣ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند گفت: از این تعداد حدود6۰۰ نفر سارق و ٧۰ نفر مالخر بوده اند که بالغ بر 5۰ درصد این افراد دارای سوابق و تکرار جرم هستند.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: تمرکز پلیس پس از دستگیری سارقان بر دستگیری مالخران است و به این افراد به صورت جدی هشدار جدی می دهیم.

    وی در ادامه از کشف 8474 فقره از اموال شهروندان طی این طرح خبر داد و گفت: ٩٣4 پرونده طی این طرح تشکیل شد و در مجموع ٢١ باند سارق و مالخر منهدم شدند. پلیس بر اساس الگویی که برای این طرح تعریف کرده بود به 6٣ درصد اهداف پیش‌بینی شده خود دست پیدا کرده است.

    سردار رحیمی با بیان اینکه در مجموع ٨6 درصد مالکان اموال مسروقه شناسایی شده است گفت: ارزش اموال مکشوفه ٩ میلیارد و ٥۰۰ میلیون تومان است. ارزش اموال قاچاق کشف شده نیز ١٤ و نیم میلیارد است. در مجموع ١٩6 دستگاه موتور و خودرو نیز کشف شد.

    وی با اعلام اینکه در این مرحله ٣5 نفر از محکومان فراری نیز دستگیر شدند افزود: این ٣٥نفر افرادی هستند که به بهانه‌های مختلف از زندان به صورت موقت آزاد شده و پس از آن برنگشتند.

    به گفته سردار رحیمی،  چهار قبضه سلاح جنگی و ٧٤ سلاح سرد نیز از این افراد کشف شده است.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه 41.5 کیلو مواد مخدر نیز در این مرحله کشف شده است، گفت: یکی از اهداف اصلی این طرح برخورد با موادفروشان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی