عصر بازار

کارنامه «سجام» در بانک مسکن

عصر اعتبار- رییس اداره کل بازاریابی بانک مسکن با تشریح بخشی از اقدامات مهم این حوزه در طول یک سال گذشته، نتایج برنامه‌های بازاریابی برای ثبت‌نام در «سجام» را اعلام کرد.

کارنامه «سجام» در بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از هیبنا، علی کشاورز ضمن گرامیداشت ایام هفته دولت، به بخشی از اقدامات این حوزه که در دایره طرح‌های بازاریابی خدمات و محصولات بانک مسکن دنبال شده است، پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برنامه بازاریابی ویژه مشمولان ثبت‌نام در سامانه «سجام» بود.

    وی توضیح داد: با توجه به ضوابط ابلاغی از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجود مبنی بر الزام تمام اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه و از آنجا که فروشندگان و خریداران اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن (تسه) و نیز سرمایه‌گذاران در صندوق ره‌آورد آباد مسکن برای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق که ذیل یکی از شرکت‌های وابسته به بانک مسکن اداره می‌شود، نیاز به ثبت‌نام در این سامانه داشتند، طرح ویژه بازاریابی مربوطه در سطح کشور اجرا شد.

    به گفته کشاورز، هدف از اجرای این طرح، اطلاع‌رسانی و ترغیب مشتریان بانک مسکن که مشمول ثبت‌نام در سامانه مذکور هستند، بوده و اقداماتی نیز برای تسهیل ثبت‌نام آنها از طریق تعامل با اتحادیه دفاتر پیشخوان دولت انجام شد که در نتیجه آن اکنون عمده مشتریان مشمول این ثبت نام در بانک مسکن، فرایند مربوطه را طی کرده‌اند و به سادگی می‌توانند نسبت به فروش اوراق تسه در فرابورس یا صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری خود در صندوق ره‌آورد آباد مسکن اقدام کنند.

    وی یادآور شد: سجام یک سامانه زیرساختی و الکترونیکی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به بازار سرمایه است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها با ثبت‌نام در این سامانه و سپس یک مرحله احراز هویت حضوری، قادر به فعالیت در بازار سرمایه خواهند بود.

    رییس اداره کل بازاریابی بانک مسکن با اشاره به ایجاد زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط با ارایه خدمت درگاه پرداخت اینترنتی بانک مسکن (IPG)، اظهار کرد:به منظور ارایه خدمت مذکور به صاحبان کسب‌وکارهای دارای فروش اینترنتی و افزایش سطح رضایت مندی مشتریان بانک در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک، اداره کل بازاریابی از شهریور سال گذشته نسبت به تهیه و اجرای برنامه بازاریابی مذکور در سطح مدیریت‌های شعب سراسر کشور اقدام کرد.

    به گفته وی، عملکرد درگاه‌های فعال شده در طول اجرای این طرح شامل حدود 188 هزار تراکنش بوده است؛ ضمن اینکه تعداد درگاه‌های فعال شده از ابتدای اجرای این طرح تا 18 تیرماه امسال با رشد 136 درصدی روبرو شد.

    کشاورز در ادامه با اشاره به تاکید هیات مدیره بانک مسکن در خصوص نقش‌آفرینی بانک در افزایش رونق بخش مسکن از طریق تعامل و تعمیق روابط با فعالان بخش مسکن و ساختمان کشور، گفت: در طول یک سال گذشته برنامه‌هایی نیز در همین راستا ذیل اداره کل بازاریابی تعریف و دنبال شد که این برنامه‌ها زمینه‌ساز افتتاح بیش از 3000 فقره حساب و جذب منابع قابل توجه از این محل و نیز اعطای تسهیلات بالغ بر 300 میلیارد تومانی تا پایان تیرماه سال جاری شد.

    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با اجرای این برنامه بازاریابی، بیش از 60 میلیارد تومان انواع ضمانتنامه بانکی تا پایان تیرماه امسال توسط شعب مختلف بانک مسکن صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی