عصر بازار

رییس صندوق رفاه دانشجویان:

در نظر گرفتن اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای وام‌های دانشجویی

عصر اعتبار- رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشور و همچنین شرایط تحریم‌ها تعداد متقاضیان استفاده از خدمات رفاهی دانشگاه‌ها در حوزه غذا، وام‌ها و خوابگاه‌ها افزایش پیدا کرده است.

در نظر گرفتن اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای وام‌های دانشجویی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ناصر مطیعی، رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به افزایش وام‌های دانشجویی در مقاطع مختلف گفت: امسال نیز تمام وام‌های دانشجویی را مطابق سنوات قبل و مصوبات هیات امنا پرداخت می‌کنیم.

    وی با اشاره به اینکه چه مبلغی برای وام دانشجویی در نظر گرفته شده است؟ گفت: در صندوق رفاه دانشجویان امسال مبلغی حدود 500 میلیارد تومان در برنامه‌ریزی‌‌هایمان برای وام‌ها پیش بینی کرده‌ایم. البته اینها مشروط بر این است که سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری اعتباراتی که برای ما در قانون بودجه مصوب مجلس پیش بینی شده را تامین کنند و قول مساعد هم داده‌اند که  همه این وام‌ها در موعد مقرر تامین خواهد شد.

    رییس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: سیستم سامانه ما از ابتدای سال تحصیلی آمادگی ثبت درخواست‌های دانشجویان برای اخذ وام را دارد، بنابراین دانشجویان بعد از انتخاب واحد و ثبت نام در صورتی که واجد شرایط دریافت وام باشند، می‌توانند برای وام‌های شهریه، وام تحصیلی و وام‌های ویژه دکتری که هر کدام شرایط خاص خودش را دارد ثبت نام کنند.

    مطیعی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط  نامطلوب اقتصادی آیا درخواست برای وام دانشجویی افزایش داشته است؟ گفت: سه نوع از وام‌های ما مانند وام شهریه، وام ضروری و وام تحصیلی از حیث مبلغ وام افزایش داشته است، البته بخاطر شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشور و همچنین شرایط تحریم‌ها تعداد متقاضیان استفاده از خدمات رفاهی دانشگاه‌ها در حوزه غذا، وام‌ها و خوابگاه‌ها افزایش پیدا کرده است. 

    رییس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: به جز این دو سه مورد وام که اشاره شد میزان دیگر وام‌های ویژه دانشجویان متفاوت است. ما افزایش وام‌ها را زمانی می‌توانیم داشته باشیم که منابع مالی کافی برای این اهداف داشته باشیم. مابقی وام‌ها که سال‌های قبل افزایش پیدا کرده بود دیگر امسال مشمول افزایش نخواهد شد.

    وی تاکید کرد: امیدواریم در سال‌های آینده و سنوات بعدی بر میزان وام‌ها مجددا بازنگری صورت بگیرد تا شاید افزایش پیدا کنند.

    مطیعی با بیان اینکه درصدد افزایش فضا برای سراهای دانشجویی هستیم، گفت: با امکانات و منابعی که دانشگاه‌ها، صندوق رفاه دانشجویی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد تلاش می‌شود که این منابع مدیریت شود. به عنوان مثال ما برای سال تحصیلی پیش رو حدود 12 هزار متر مربع فضای سراهای جدید به فضاهای موجود در سراسر کشور اضافه خواهیم کرد.

    رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: برخی از دانشگاه‌ها این افزایش فضا را دارند و برخی دیگر نیز ندارند که ممکن است، شرایط دانشگاه‌ها با هم تفاوت داشته باشد.

    او با اشاره به اینکه اگر دانشجویان شکایتی مبنی بر افزایش اجاره‌بها خوابگاه‌ها دارند از چه طریقی باید اقدام کنند؟ گفت: دانشجویان باید این مورد را به معاون دانشجویی دانشگاه ابلاغ کنند. اجاره بهای سراهای دانشجویی مصوب هیات امنا دریافت می‌شود و اگر دانشگاهی خارج از مصوبات هیات امنا از دانشجویان اجاره بها خوابگاه‌ها را بگیرد، دانشجویان می‌توانند با ذکر  نام دانشگاه و خوابگاه از آنها شکایت کنند.

    رییس صندوق رفاه دانشجویان در پایان اظهار داشت: ما در سایت صندوق رفاه دانشجویی  امکان ارسال ایمیل داریم که این ایمیل‌ها مرتبا بررسی می‌شوند. بنابراین دانشجویان می‌توانند از این طریق مشکلات خود را به ما اعلام کنند تا ما اینگونه موارد را بررسی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی