عصر بازار

ثبات دلار و سکه در روز جهش شاخص بورس

عصر اعتبار- در روزی که دلار و طلا ثبات قیمت را تجربه کردند، شاخص بازار سهام رشد قابل توجهی داشت. در همین حال پیش‌بینی از وضعیت بازارها هم نشان می‌دهد تا پایان هفته جاری نوسان قابل توجهی در بازارها قابل پیش‌بینی نیست.

ثبات دلار و سکه در روز جهش شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت 18 بدون هیچ تغییری، 11 هزار و 400 تومان اعلام شده است.

    قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز تا ساعت 18 بدون هیچ تغییری، چهار میلیون و 118 هزار تومان باقی ماند.

    اما قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه 16 شهریور ساعت 18 با اندکی نوسان در حد 700 تومان کاهش به 413 هزار و 500 تومان رسید.

    در همین روز بازار سهام هفته را با رکوردزنی آغاز کرد و شاخص کل را به کانال 294 هزار واحدی رساند؛ رشد امروز بازار را می‌توان بر اثر توجه بازار به نمادهای معدنی همچون فملی، کچاد و کگل از سویی و در طرف دیگر اقبال به پالایشی‌ها دانست.

    بورس هفته را مثبت شروع کرد.

    رشد 1٫5 درصدی شاخص بورس در حالیست که کارشناسان بورسی پیش‌بینی رشد سهام گروه فلزات در هفته‌ای کم‌نوسان را بیان کرده‌اند.

    نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‌دهد که اکثریت کارشناسان بازار را در هفته سوم شهریور ماه سال 1398 متعادل دانسته و تک سهم‌ها را پیشرو در قیمت سهام این هفته معرفی کرده‌اند.

    در بازار جهانی نیز علی‌رغم دومین هفته نزولی برای بازار جهانی طلا، بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند.

    اما نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: در هفته تقریبا تعطیل، قیمت طلا نیز در بازار داخل ارزان خواهد شد. بازار طلا هم در این هفته تعطیل است اما واحدهای صنفی در سطح شهر همچنان به خرید و فروش طلا مشغول هستند.

    همچنین تجارت‌نیوز برای هفته جاری پیش‌بینی کرده است: به نظر می‌رسد متاثر از سیگنال‌های اقتصادی، روند آرام بازار ارز همچنان ادامه یابد و در بازار طلا هم فشار چندانی برای افزایش قیمت، آن هم در هفته‌ای که بازار رسمی طلا چندان فعال نیست وجود نداشته باشد. اما این پیش‌بینی تنها با در نظر گرفتن سیگنال‌های اقتصادی است و اگر در هفته پیش‌رو انتشار جزئیات گام سوم نااطمینانی قابل توجهی به بازارها تزریق کند، ممکن است روند بازارها متفاوت باشد و همزمان با رشد قیمت در طلا و ارز، روند بورس حداقل به میزان هفته گذشته مثبت نباشد.

    در همین حال امروز اخبار مهم سیاسی نیز منتشر شده است. سخنگوی دولت در روزنامه دولتی ایران نوشته است: همه تلاش دولت تدبیر و امید در طی فرصت باقی مانده آن است که یک دولت بدون تحریم تحویل نسل 1400 دهد و چهل سال دوم انقلاب ما چهل سال بدون تحریم شود.

    سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم با بیان اینکه فعلا بنا نداریم تغییری در نظارت‌های آژانس داشته باشیم، گفت: آی‌آر 6 قرار بوده در سال 11 برجام گازدهی شود که گازدهی آن را شروع کردیم و راه‌اندازی زنجیره ماشین آی آر 4 بیست تایی هم الان انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی