عصر بازار

بدهی خارجی ایران کم شد

عصر اعتبار- بدهی‌های خارجی ایران در پایان خردادماه سال جاری نسبت به نخستین سال ماه پنج درصد کاهش داشته است.

بدهی خارجی ایران کم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار بانک مرکزی ایران، حجم بدهی‌های خارجی کشور در خردادماه سال جاری هشت میلیارد و 678 میلیون دلار رسید که از مجموع این رقم، یک میلیارد و 708 میلیون دلار آن مربوط به بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

    به این ترتیب بدهی‌های خارجی بلندمدت کشور در پایان خردادماه سال جاری شش میلیارد و 969 میلیون دلار برآورد شده است.

    همچنین بدهی‌های خارجی ایران بر اساس یورو، هفت میلیارد و 700 میلیون یورو است که یک میلیارد و 516 میلیون یورو از آن کوتاه‌مدت و شش میلیارد و 184 میلیون یوروی آن بلند مدت است.

    این در حالی است که میزان بدهی خارجی ایران در اردیبهشت ماه سال جاری بر اساس برآوردهای بانک مرکزی هشت میلیارد و 816 میلیون دلار بوده است.

    میزان بدهی‌های کوتاه‌مدت خارجی ایران در اردیبهشت ماه نیز یک میلیارد و 735 میلیون دلار و بدهی‌های بلندمدت هفت میلیارد و 82 میلیون دلار بوده است.

    به این ترتیب می‌توان گفت که حجم بدهی‌های خارجی ایران در خردادماه سال جاری 1.57 درصد نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافته است.

    میزان بدهی خارجی ایران در فروردین ماه سال جاری 9 میلیارد و 124 میلیون دلار معادل هشت میلیارد و 114 میلیون یورو بوده که به این ترتیب بدهی خارجی ایران در پایان خردادماه نسبت به ماه نخست سال نیز حدود پنج درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی