عصر بازار

ارز قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی کشف شد

عصر اعتبار- سرپرست فرماندهی مرزبانی استان از کشف ارز قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال توسط مرزبانان هنگ ماکو خبر داد.

ارز قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی کشف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، فردین پیری امروز اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز از مرز‌های زمینی کشورمان، مرزبانان مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی گمرک بازرگان در چندین  مرحله موفق به کشف مقادیر زیادی ارز قاچاق شدند.

    وی افزود: در این عملیات‌ها مرزبانان مستقر در پست و کنترل با بازرسی مسافران، براساس موازین شرعی و حقوق شهروندی توانستند مبلغ 41 هزار و 400 دلار ارز قاچاق کشف کنند، که در این رابطه 6 نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خورو توقیف شده است.

    سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: کارشناسان ارزش ریالی ارزهای مکشوفه را یک میلیارد و 738 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: متهمان به همراه ارز مکشوفه پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

    ناکام ماندن قاچاقچیان سیگار در مرزهای آذربایجان‌غربی

    پیری اظهار کرد: در راستای طرح پاکسازی نوار مرز و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان پر تلاش استان طی یک سری عملیات‌های موفق مقادیر زیادی سیگار را  کشف و ضبط کردند.

    وی افزود: مرزبانان در این عملیات‌ها توانستند مقدار  211 هزار 480 نخ سیگار و کشف ضبط کنند که کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه را 740 میلیون و 180  هزار ریال برآورد کردند.

    پیری بیان کرد: مرزبانی برای جلوگیری از ورود و خروج قاچاق کالا عزم جدی دارد و به منظور برخورد قاطع با هرگونه تردد غیرمجاز و تجاوز مرزی اقدامات گسترده‌ای در سطح نوار مرزی انجام می‌دهد و مأموران با بهره‌گیری از تجهیزات فنی، بر نوار مرز به طور کامل اشرافیت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی