عصر بازار

احتمال انتشار اوراق قرضه ۱۰۰ ساله در آمریکا!

عصر اعتبار- وزیر خزانه‌داری آمریکا از ورود جدی‌تر دولت برای حل بحران بدهی در آمریکا خبر داد.

احتمال انتشار اوراق قرضه ۱۰۰ ساله در آمریکا!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، استیون منوچین در کنفرانسی خبری با اشاره به ضرورت کاهش نرخ بهره در شرایط فعلی گفت که دولت به فکر ورود جدی‌تر برای مدیریت بحران بدهی در این کشور است و در صورت وجود تقاضای مناسب، وزارت خزانه‌داری اقدام به صدور اوراق قرضه 50 ساله و حتی 100 ساله خواهد کرد.

    منوچین افزود: کارمان را با اوراق 50 ساله شروع خواهیم کرد و اگر جواب داد، صدور اوراق قرضه 100 ساله را مد نظر قرار خواهیم داد. وی افزود که مطالعه بر روی امکان اوراق قرضه با سررسید بسیار طولانی از دو سال پیش آغاز شده است.

    در حال حاضر بالاترین سررسید در بین اوراق قرضه آمریکا مربوط به اوراق قرضه 30 ساله وزارت خزانه‌داری است. دونالد ترامپ از مقامات این وزارت‌خانه خواسته است تا ابزاری برای مقابله با رشد سرسام‌آور بدهی‌های این کشور پیدا کنند. او پیش‌تر از مدیران بانک مرکزی آمریکا درخواست کرده بود تا با رساندن نرخ بهره به سطح صفر یا منفی، راه را برای مقابله با بحران بدهی هموار کنند، با این حال به نظر نمی‌رسد مقامات فدرال رزرو دست کم در حال حاضر قصدی برای انجام چنین کاری داشته باشند.

    جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا و بسیاری از مدیران فدرال رزرو گفته اند شرایط اقتصاد آمریکا هنوز آن قدر وخیم نیست که نرخ بهره به صفر کاهش پیدا کند. این در حالی است که جنگ تجاری با چین در حال اثرگذاری بر مصرف‌کنندگان آمریکایی است و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در سطح منطقه یورو به پایین ترین سطح تاریخ خود رسانده است.

    وزیر خزانه داری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود افزود که موافق نرخ بهره در سطح منفی نیست: نرخ بهره کم برای رشد اقتصادی خوب است اما مطمئن نیستم که این قضیه در خصوص نرخ بهره منفی هم درست باشد. نرخ بهره منفی قطعا برای صنعت بانکداری پیامدهایی خواهد داشت اما نرخ بهره در سطح پایین بدون آسیب به نظام بانکی، می‌تواند منافع زیادی برای فعالان اقتصادی  و تجاری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو