عصر بازار

افزایش فقر در بین بازنشستگان آلمانی

عصر اعتبار- یک مطالعه جدید نشان می‌دهد جمعیت فقیر سالمند در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا افزایش خواهد یافت.

افزایش فقر در بین بازنشستگان آلمانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، موسسه مطالعات اقتصادی آلمان در گزارش جدید خود اعلام کرد که به زودی از هر پنج فرد سالمند آلمانی، یک نفر در معرض فقر قرار گرفته است. این موسسه هشدار داده است که تا پایان سال 2039 میلادی، شمار افراد سالمند یا بازنشسته آلمانی با ریسک فقر مواجهند از 16.8 درصد کنونی به 21.6 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

    بنیاد "برتلزمان" آلمان نیز در گزارشی جداگانه هشدار داده است که با وجود بهبود شرایط بازار کار آلمان در آینده، افراد کم مهارت با چالش‌های جدی در یافتن شغل مواجه خواهند شد. کریسوف شیلرف از نویسندگان این گزارش گفت: حتی با وجود پیشرفت در بازار کار، باید آماده مواجهه با افزایش محسوس تعداد افراد فقیر در بین سالمندان و بازنشستگان باشیم.

    طبق تعریف رسمی دولتی، جمعیت در معرض فقر به کسانی گفته می‌شود که کمتر از 60 درصد متوسط درآمد آلمان درآمد دارند. این گزارش افراد دارای درآمد کمتر از 905 یورو در ماه را در زمره افراد در معرض فقر قرار داده است.

    موسسه مطالعات اقتصادی آلمان هم چنین پیش بینی کرده است در سال‌های پیش رو، شمار افرادی که برای امرار معاش نیازمند دریافت کمک‌های دولتی هستند از 9 درصد کنونی به 12 درصد افزایش پیدا کند. در آلمان افرادی می توانند کمک‌های دولتی دریافت کنند که دارای کمتر از 777 یورو در ماه باشند.

    دولت آلمان با هدف برقراری مجدد تعادل در نظام بازنشستگی و رفاه اقتصادی افراد سالمند، در حال بازطراحی نظام بازنشستگی این کشور است که به عقیده نویسندگان گزارش، نخواهد توانست کمک خیلی زیادی به بهبود وضعیت بازنشستگان آلمانی کند. طبق قانون جدید، افراد برای بازنشسته شدن باید دارای 35 سال سابقه کاری باشند.

    در این گزارش که با مطالعه بر روی درآمد و هزینه بیش از 30 هزار بازنشسته و سالمند آلمانی تهیه شده به دولت توصیه شده است بهبود حمایت های بیمه‌ای به ویژه در بخش درمان را برای مدیریت بهتر هزینه‌های این گروه در دستور کار قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو