عصر بازار

رتبه‌بندی بانک‌ها بر اساس تحقق حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد اعلام کرد:‌ رتبه‌بندی بانک‌ها بر اساس میزان تحقق حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال از سوی معاونت امور بانکی وزارت اقتصاد در پایان سال‌جاری انجام خواهد شد.

رتبه‌بندی بانک‌ها بر اساس تحقق حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، فرهاد دژپسند طی سخنانی در مجمع عمومی سالیانه بانک سپه با بیان این مطلب، اظهار داشت: با تحقق حاکمیت شرکتی به طور کامل مشخص می شود، مشکلات یک بانک، چقدر متاثر از عوامل برون سازمانی (به طور مثال، حجم بالای تسهیلات تکلیفی) و چه مقدار ناشی از عوامل درون سازمانی، (پایین بودن بهره وری و...) است.

    وی تصریح کرد: نظام بانکی با بهبود مدیریت و کاهش هزینه ها باید به سمت کارآ کردن سیستم خود پیش برود. وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه، پس از استماع گزارش عملکرد بانک و صورت های مالی ارائه شده، با تقدیر از زحمات کارکنان و اعضای هیات مدیره بانک سپه، یکی از مهم ترین ویژگی های این بانک را، توان بالای مدیریت مالی و ریسک پذیری مدیریتی آن، از جمله در خصوص اجرای پروژه ساماندهی آب های مرزی و نیز پذیرش مسئولیت ادغام پنج بانک نیروهای مسلح در بانک سپه عنوان کرد.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه، اجرای پروژه ادغام، کاری بسیار سخت است که باید به خوبی مدیریت شود، اظهار داشت: این امر در عین حال یک فرصت طلایی برای بانک سپه محسوب می شود، زیرا این بانک می تواند با اجرای موفق این پروژه، به بزرگ ترین بانک کشور تبدیل شود.

    دژپسند یکی از پیش شرط‌های موفقیت در پروژه ادغام را کاهش تعداد شعب بانک های مذکور دانست که باید در عین حفظ کیفیت خدمات و تداوم سرویس دهی به نیروهای مسلح، با طراحی یک برنامه کاملا منسجم و مستقل انجام شود.

    وزیر اقتصاد همچنین با تاکید بر لزوم طراحی و تدوین یک برنامه جامع اجرایی برای افزایش درآمدها و کاهش زیان احتمالی از سوی هیات مدیره بانک سپه، اظهار داشت: این برنامه می تواند متضمن اصلاح ساختار مالی بانک به ویژه در قالب اجرای طرح ادغام باشد.

    وی در ادامه با تقدیر از عملکرد بانک سپه در واگذاری اموال مازاد و شرکت های مازاد، بر تداوم روند واگذاری و مولد سازی دارایی های این بانک تاکید کرد. وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ برگزاری مجمع بانک سپه در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، یکی از حلقه های مفقوده نظام بانکی کشور را، تامین مالی و مشارکت آن در پروژه های آموزشی و تحقیقاتی  کشور و تلاش برای "دانش بنیان" نمودن اقتصاد کشور، به عنوان امری مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی