عصر بازار

لایحه آزادسازی سهام عدالت به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه آزادسازی سهام عدالت در صحن علنی مجلس خبر داد.

لایحه آزادسازی سهام عدالت به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت لایحه آزادسازی سهام عدالت گفت: این لایحه پس از بررسی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در حال حاضر آماده چاپ و بررسی در صحن علنی مجلس است.

    آزادسازی سهام عدالت ظرف مدت 5 سال اجرایی می‌شود

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس لایحه مذکور فرآیند آزادسازی و ساماندهی سهام عدالت ظرف مدت 5 سال اجرایی و در نهایت مدیریت و مالکیت آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

    وی اظهار کرد: برای آزادسازی سهام عدالت دو راه پیش‌بینی شده است؛ نخست آنکه مردم از ابتدا مخیر هستند تا اداره و مدیریت سهام عدالت را ظرف مدت 5 سال در دست گیرند. صاحبان سهام در این مسیر می‌توانند سهام خود را برای ضمانت و حمایت کافی در نهاد متولی دارایی قرار دهند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در روش مذکور در 2 سال ابتدایی آزادسازی سهام عدالت مردم تنها می‌توانند سهام خود را با سایر سهام‌های بورسی و غیربورسی معامله کنند اما از سال سوم به تدریج می توانند سهام خود را آزاد کرده و به فروش رسانند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح دومین روش آزادسازی سهام عدالت، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها ETF(صندوق‌های قابل معامله در بورس) دومین راهکار برای آزادسازی سهام عدالت است، در این راهکار سهام عدالت شامل تغییر و تحول بورسی مانند افزایش ارزش بورسی می‌شود؛ در واقع در این روش یونیت‌های سهام عدالت قابل عرضه است.

    شورای عالی اصل 44 درباره سهامداران جدید سهام عدالت تصمیم گیری می‌کند

    به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی اصل 44 درباره سهامداران جدید سهام عدالت تصمیم گیری می‌کند، اضافه کرد: برای تعیین تکلیف وضعیت صاحبان سهام عدالت مهلتی در نظر گرفته می‌شود؛ این مهلت برای ارائه شماره شبا و مشخص شدن متوفیان و وراث آنها خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی