عصر بازار

تهیه بسته‌های آموزشی برای تیم سلامت و بیمه‌شدگان روستایی

عصر اعتبار- مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران بر اهمیت آموزش و خودمراقبتی به بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: این دفتر برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر و آموزش خودمراقبتی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است که از جمله این اقدامات، بسته آموزشی شامل ۱۱ کتاب برای تیم سلامت و بیمه‌شدگان روستایی است.

تهیه بسته‌های آموزشی برای تیم سلامت و بیمه‌شدگان روستایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: خودمراقبتی موضوع حائز اهمیتی است که تمام افراد جامعه باید نسبت به آن آگاه باشند تا به گونه ای رفتار و زندگی کنند که دچار بیماری نشوند و یا از تشدید بیماری خود جلوگیری کنند.

    وی در ادامه به اقدامات گروه پیشگیری و ارتقای سلامت دفترخدمات عمومی پرداخت و گفت: آموزش موازین بهداشتی به بیمه‌شدگان در سطح یک و تیم سلامت شامل پزشک و ماما در مراکز روستایی از اقداماتی است که برنامه‌های مختلفی برای آن تدوین شده است.

    بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، میرزایی با اشاره به اینکه باید اصول خودمراقبتی براساس شرایط سنی، وضعیت سلامتی، سطح سواد، امکانات موجود و ... به افراد ارائه شود تا تاثیرگذار باشد، گفت: دفتر سلامت عمومی برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر و آموزش خود مراقبتی، برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است که از جمله این اقدامات بسته آموزشی شامل 11 کتاب برای تیم سلامت و بیمه‌شدگان روستایی است.

    مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران همچنین از برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی پزشکان و بیمه شدگان خبر داد و گفت: امروزه با استفاده از اپلیکیشن‌ها و فضاهای مجازی می‌توان نسبت به آموزش در حوزه‌های مختلف از جمله خود مراقبتی اقدام کرد که اقداماتی در دست بررسی و در مرحله نهایی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی