عصر بازار

۳۵ درصد بار مراجعه بیمه‌شدگان بیمه سلامت مربوط به داروخانه‌ها است

عصر اعتبار- معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: بار مراجعه بیمه‌شدگان این سازمان به ۴۵ هزار ارائه دهنده خدمات سلامت در سراسر کشور در سال ۹۷ حدود ۱۶۰ میلیون بار بوده و بیشترین بار مراجعه بیمه‌شدگان در بخش سرپایی مربوط به داروخانه‌ها است که ۳۵ درصد بار مراجعه را به خود اختصاص می‌دهد.

۳۵ درصد بار مراجعه بیمه‌شدگان بیمه سلامت مربوط به داروخانه‌ها است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کوروش فرزین افزود: بار مراجعه بیمه شدگان بیمه سلامت در سال 96 حدود 190 میلیون بار بود که با اجرای رفع همپوشانی بیمه‌ای در سال 97 به حدود 160 میلیون بار مراجعه رسید.

    معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درباره اجرای برنامه نسخه الکترونیکی نیز بیان کرد: نسخه الکترونیکی سال گذشته در استان کرمان به صورت آزمایشی اجرا و در پایان سال گذشته نیز با حضور وزیر بهداشت در یک شهرستان از هر استان اجرا شد.

    وی ادامه داد: پیش بینی و هدف گذاری ما در سال 98 این است که 30 درصد شهرستان‌های هر استان تحت پوشش این برنامه قرار گیرند. اکنون زیرساخت لازم برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در 255 شهرستان جهت اهداف از پیش تعیین شده محقق شده است.

    فرزین گفت: علاوه بر فراهم کردن ظرفیت و ایجاد زیرساخت، اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه نیازمند مشارکت پزشکان است. در همین راستا با نظام پزشکی و انجمن های علمی جلسات مختلفی برگزار و تفاهم نامه مبادله شده است.

    معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: امضای الکترونیک به منظور قانونی بودن و اصالت نسخه از نیازهای اصلی اجرای این برنامه است که نظام پزشکی باید هر چه سریع‌تر شرایط را فراهم کند تا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها حرکت کنیم.

    بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، فرزین بیان کرد: سازمان بیمه سلامت به منظور تشویق پزشکان در مشارکت با اجرای نسخه نویسی الکترونیک مشوق‌هایی از جمله پرداخت مطالبات پزشکان در پایان هرماه به صورت آنلاین و بدون تاخیر و همچنین تسهیلات بانکی فراهم کرده است تا پزشکان انگیزه بیشتری در همراهی با اجرای این طرح داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی