عصر بازار

آخرین قسط پاداش فرهنگیان بازنشسته پرداخت شد

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵ هزار مدرسه زیر ۵ دانش‌آموز در سراسر کشور داریم و نشان می‌دهد چتر آموزش و پرورش در تمام مناطق گسترده شده است.

آخرین قسط پاداش فرهنگیان بازنشسته پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار کرد: از اول مهر امسال، سال تحصیلی جدید آغاز شد، همزمانی اول مهر با هفته دفاع مقدس همزمانی مبارکی است.

    وی ادامه داد: در تابستان که مدارس تعطیل است و دانش‌آموزان در تعطیلی به سر می‌برند، نبض آموزش و پرورش همچنان می‌تپد و شور و شوق و کوشش در جریان است؛ تما تلاش بر این است که حتی یک دانش‌آموز محروم از تحصیل نباشد.

    حاجی‌میرزایی گفت: 98.5 درصد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم تحت آموزش قرار دارند؛ 14 میلیون و 860 هزار دانش‌آموز در 110 هزار مدرسه و 550 هزار کلاس درس با همراهی 770 هزار معلم، سال تحصیلی را آغاز کردند.

    وی افزود: یکی از کارها در تابستان، بررسی مدارس از حیث ایمنی است که به دلیل زلزله در کرمانشاه و سیل در خوزستان، لرستان و گلستان بسیاری از مدارس آسیب دیدند و یا تخریب شدند که یکی از تلاش‌ها آماده‌سازی مدارس بود.

    وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پرونده مدارس زلزله‌زده کرمانشاه بسته شد، گفت: در این استان 72 مدرسه یا 390 کلاس و با اعتباری 114 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است؛ در گلستان نیز 462 مدرسه به تعمیر جزئی و 148 مدرسه به تعمیر اساسی نیاز داشت که تمام تعمیرات جزئی انجام شد و تعمیر اساسی مدارس به جز 10 مدرسه انجام شد همچنین در ساخت و ساز نیز بیش از نیمی از مدارس کوچکتر ساخته شده و به مرور در اختیار قرار گرفته است.

    وی از خدمات ارزنده خیرین مدرسه‌ساز تشکر کرد و گفت: همچنان به خدمات خیرین نیازمندیم و این تربیون را فرصتی را برای قدردانی از تلاش‌هایی که انجام دادند، می‌دانم؛ در کرمانشاه بیش از 2 برابر مدارس تخریب شده توسط خیرین تعهد شده است که متوسط سرانه فضای آموزشی بهتر خواهد شد.

    حاجی‌میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش سندی تحت عنوان سند تحول بنیادین دارد، اظهار کرد: این سند توسط اندیشمندان تعلیم و تربیت تدوین شده است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و الگوی مناسبی و نقشه راه مهمی است.

    وی افزود: آموزش و پرورش ایران می‌تواند به اتکای این سند که منبعث از فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است، الگویی برای سایر کشورها باشد؛ سند تحول بینادین برای اجرا آماده شده است و اولویت ما اجرای شایسته و مناسب این سند است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی