عصر بازار

عدم پرداخت شهریه دانشگاه برخی ایثارگران در سال جدید

عصر اعتبار- مدیرکل آموزش بنیاد شهید از عدم تامین اعتبار از سوی دولت برای پرداخت ۳۰ درصد شهریه دانشگاه ایثارگران خبر داد.

عدم پرداخت شهریه دانشگاه برخی ایثارگران در سال جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد علی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره پرداخت حداقل 30 درصد شهریه دانشگاه جانبازان زیر 25 درصد همسران و فرزندان آن ها گفت: بر اساس بند «ث» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به تامین اعتبار این هزینه و پرداخت آن به بنیاد است تا بنیاد شهید نیز 30 درصد شهریه گروه ذکر شده در قانون را پرداخت کند.

    وی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون این اعتبار از سوی دولت تامین نشده و به همین دلیل مدت ها است که این قسمت از شهریه خانواده های شاهد و ایثارگر پرداخت نمی شود.

    وی درباره پرداخت شهریه در سال تحصیلی جدید نیز بیان کرد: متاسفانه برای سال تحصیلی جدید نیز تاکنون دولت اعتبار لازم را تامین نکرده و در نتیجه پرداخت 30 درصد شهریه جانبازان زیر 25 درصد، رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه و آزادگان دارای کم تر از 6 ماه اسارت نیز ممکن نیست.

    مدیرکل آموزش بنیاد شهید ابراز امیدواری کرد: در صورتی که دولت اعتبار لازم برای اجرای این قانون را تامین کند، بنیاد نیز آن را پرداخت خواهد کرد و امیدواریم در اسرع وقت بودجه لازم برای پرداخت شهریه ایثارگران پرداخت شود. 

    به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بند «ث» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه؛ «دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به‌منظور حمایت و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش‌ ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) جانبازی و آزادگان با کمتر از شش‌ ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.»

    در ادامه این ماده قانونی آمده است: «تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل سی‌ درصد (30%) هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره‌های شبانه دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وفق بودجه سنواتی.»

    این در حالی است که مدت هاست به دلیل عدم تامین بودجه از سوی دولت این سهم از تخفیف شهریه ایثارگران پرداخت نمی شود.

    پیش تر نیز منصور میرمرادی معاون توسعه منابع انسانی بنیاد شهید نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، پرداخت این هزینه را بر عهده دولت خوانده و زمان پرداخت آن را منوط به تامین اعتبار دانسته بود.

    به گفته میر مرادی تنها پرداخت 30 درصد از شهریه ایثارگران مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بر عهده بنیاد شهید است و بنیاد نیز این هزینه نیز به طور منظم پرداخت می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی