عصر بازار

با صدور اطلاعیه رسمی در کدال؛

وصول خسارت بانک ملت از خزانه‌داری انگلیس تایید شد

عصر اعتبار- بانک ملت با انتشار یک اطلاعیه رسمی نسبت به آخرین وضعیت مبلغ خسارت توافق شده با خزانه‌داری انگلیس، تسعیر نرخ ارز بر EPS و سود اقدام به شفاف‌سازی کرد.

وصول خسارت بانک ملت از خزانه‌داری انگلیس تایید شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بانک ملت با صدور اطلاعیه ای در سامانه کدال اعلام کرد: مبلغ خسارت توافق شده با خزانه داری انگلیس وصول شده و طبق محاسبات انجام شده، به عنوان درآمد پیش بینی نشده‌ی غیر مستمر و غیر عملیاتی، تاثیر مثبتی در حدود 130 ریال بر EPS بانک در سال مالی 1398 خواهد داشت.

    در ادامه این اطلاعیه آمده است که همچنین مطابق اطلاعات تکمیلی دریافتی؛ مبلغ توافق شده پس از تسعیر با نرخ ابلاغی بانک مرکزی «75.000 ریال برای هر دلار و 85.000 ریال برای هر یورو» با لحاظ آثار مالیاتی مبلغی در حدود 6.200 میلیارد ریال و بدون لحاظ نمودن آثار مالیاتی در حدود 7.800 میلیارد ریال تاثیر مثبت بر سود سال 98 بانک خواهد داشت.

    همچنین در ادامه این اطلاعیه شفاف سازی درباره افزیش سرمایه اعلامی بانک اعلام شده که با توجه به انتشار اطلاعیه در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده در 9 مهر ماه 98 توسط شرکت بانک ملت، با موضوع تصویب پیشنهاد افزایش سرمایه آن شرکت در جلسه هیئت مدیره 8 مهر ماه 98 از مبلغ 50.000 میلیارد ریال به مبلغ 130.000 میلیارد ریال از محل سایر اندوخته ها/ تفاوت ناشی از تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی، به اطلاع می رساند، انجام فرآیند افزایش سرمایه منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار پس از بررسی مدارک و مستندات مربوطه می باشد.

    افزون بر این بانک ملت در این اطلاعیه اعلام کرده است که باید به آثار مفاد بندهای گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 97 بر سود انباشته شرکت، توجه شود.

    از سویی دیگر، نماد «وبملت» که در اواخر خردادماه به دلیل عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات متوقف شده بود. امروز پس از سه ماه با شفاف سازی شرکت، بازگشایی شد.

    بر این اساس، مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نماد معاملاتی شرکت بانک ملت «وبملت» پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و عمومی عادی فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره و با توجه به ارائه اطلاعات شفاف سازی منتشر شده در سایت کدال، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است.

    اطلاعیه شفاف سازی بانک ملت

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی