عصر بازار

پوشش بیمه‌ای خدمات پیشگیرانه و توانبخشی به شرط تامین اعتبار

عصر اعتبار- دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: اگر بیمه‌ها بتوانند منابع مالی مورد نیاز را تامین کنند، علاقه‌مند هستند که خدمات پیشگیرانه و توانبخشی را تحت پوشش قرار دهند؛ چراکه بازگشت منابع از محل تحت پوشش قرار دادن خدمات پیشگیری، بالا است.

پوشش بیمه‌ای خدمات پیشگیرانه و توانبخشی به شرط تامین اعتبار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سیدسجاد رضوی اظهار داشت: جلسه بعدی شورای عالی بیمه سلامت کشور اواخر مهرماه برگزار می‌شود و با همکاری بیمه‌ها و معاونت درمان، مصوباتی در این نشست مطرح و تصویب می‌شود.

    وی با بیان اینکه در جلسه بعدی شورای عالی بیمه سلامت، تعرفه‌های پزشکی سال 99 مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در حال حاضر کارهای کارشناسی تعرفه‌های پزشکی سال آینده در حال انجام است و مقرر شده که در صورت ترجمه کتاب تعرفه نسبی و عدم بار مالی، تعرفه‌های کتاب تعرفه نسبی خدمات، اجرا شود.

    دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت با اشاره به مصوبه جلسه قبل شورای عالی بیمه در خصوص خدمات توانبخشی معلولان، گفت: به شرط تامین منابع سازمان برنامه و بودجه و بر اساس بسته خدمتی که از سوی معاونت درمان تعریف می‌شود، به معلولان خدمات توانبخشی ارائه می‌شود.

    بنابر اعلام وبدا، رضوی افزود: اگر بیمه‌ها بتوانند خدمات توانبخشی را تحت پوشش قرار دهند که البته وظیفه دولت نیز هست، می‌توان شاهد کاهش مشکلات درمانی در معلولان بود و پوشش خدمات توانبخشی، از صرف هزینه‌های سنگین درمانی برای بیمه‌ها، جلوگیری می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی