عصر بازار

روسیه در رشد تبادلات بدون پول نقد از اروپا پیشی گرفت

عصر اعتبار- روسیه در ۸ سال اخیر شاهد رشد چشمگیر پرداخت‌های بدون پول نقد بوده و در این زمینه از کشورهای اروپایی جلو زده است؛ میزان تبادلات بدون پول نقد، از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸، بیش از ۳۰ برابر شده است.

روسیه در رشد تبادلات بدون پول نقد از اروپا پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق اعلام گروه مشاوران بوستون (بی‌سی‌جی)، روسیه در 8 سال اخیر شاهد رشد چشمگیر پرداخت‌های بدون پول نقد بوده و در این زمینه از کشورهای اروپایی جلو زده است؛ میزان تبادلات بدون پول نقد، از 2010 تا 2018، بیش از 30 برابر شده است.

    بی‌سی‌جی در گزارش خود پیش‌بینی کرد: تا سال 2028، کل درآمد تراکنش‌های بدون پول نقد در بازار اروپا 5.9 درصد رشد خواهد کرد، که این میزان در شرق اروپا 7.4 درصد خواهد بود. این گروه تاکید کرد که عامل اصلی رشد منطقه اروپای شرقی، روسیه خواهد بود. 

    از سال 2010 تا 2018، حجم تراکنش‌های بدون پول روسیه به طور متوسط 22.1 درصد رشد کرده است، در حالی که پرداخت‌های بدون پول هر فرد روسی هم تقریبا با 30 درصد جهش روبرو شده است. این رشد به علت سه عامل مهم اتفاق افتاده است؛ تامین مالی ارزان خرده‌فروشی‌ها، تمرکز بالای بازارها و سرمایه‌گذاری عظیم در تکنولوژی‌های مربوطه.

    طبق تحقیقات این موسسه، روسیه به بزرگترین بازار اروپا برای تراکنش‌های کیف پول الکترونیک تبدیل شده است و از نظر تراکنش‌های امن توکن‌ها (ارزهای دیجیتال) در جهان پیشتاز است. هرچند پیش‌بینی می‌شود رشد این بخش روسیه در 10 سال آینده کندتر شده و به 11.8 درصد برسد، با این حال این کشور همچنان از 58 کشور دیگر عملکرد بهتری خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی