عصر بازار

دویچه بانک دمکرات‌ها را از افشای اسناد مالی ترامپ ناامید کرد

عصر اعتبار- دویچه بانک که انتظار می‌رفت اسناد مالیاتی ترامپ را افشا کند، اعلام کرد که رونوشت اظهارنامه‌های مالیاتی وی را در اختیار ندارد.

دویچه بانک دمکرات‌ها را از افشای اسناد مالی ترامپ ناامید کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دویچه بانک به یک دادگاه تجدید نظر اعلام کرد که رونوشت اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در اختیار ندارد.

    این موضوع دمکرات‌های کنگره را که در مسیر تحقیق پیرامون تخلفات مالی ترامپ مدت‌ها در انتظار انتشار اسناد مالی وی توسط دویچه بانک بودند، ناامید کرد.

    این بانک آلمانی از مدت ها قبل به عنوان یکی از گزینه‌های ممکن برای آگاهی بیشتر از منابع مالی رئیس جمهوری آمریکا قلمداد می‌شد؛ چراکه سال‌ها یکی از منابع تامین وام برای فعالیت‌های تجاری ترامپ بوده است.

    به نوشته رویترز، ترامپ از دادگاه خواسته بود که این بانک را از انتشار سوابق مالی او و خانواده‌اش که مورد درخواست کمیته‌های خدمات مالی و اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بوده، منع کند.

    در سال 2017 افشای برخی اسناد مالیات نشان داد که ترامپ 130 میلیون دلار بدهی به دویچه بانک دارد که باعث شد این بانک وارد تحقیقات دمکرات‌ها از مسائل مالی رئیس جمهوری آمریکا شود.

    دویچه بانک پیشتر در نامه‌ای به دادگاه تایید کرده که سوابق مالی مورد درخواست مجلس نمایندگان، شامل اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ و سه فرزند او بوده است.

    ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، با رویگردانی از سنت انتشار اظهارنامه‌ها و اسناد پرداخت‌های مالیاتی که دهه‌ها میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور وجود داشت، از این اقدام خودداری کرد.

    کمیته های اطلاعات و خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا آوریل (فروردین) گذشته به منظور کسب اطلاعاتی درباره مجموعه‌ای از اسناد مالی شامل اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهوری، سه فرزند ارشد او و برخی سازمان‌های تجاری‌اش، احضاریه‌هایی را برای دویچه بانک ارسال کردند.

    ترامپ از اختیارات شخصی‌اش استفاده و تلاش کرده با شکایت از این بانک، آن را از پاسخ دادن به چنین احضاریه‌هایی منع کند. این پرونده همچنان در دادگاه تجدیدنظر فدرال در نیویورک بررسی می‌شود و رای نهایی هنوز صادر نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو