عصر بازار

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با حمایت از کارگاههای کوچک

عصر اعتبار- یک کارشناس حوزه کار توجه به صنایع زودبازده و حمایت از کارگاههای خرد و کوچک را در حفظ اشتغال و ایجاد فرصتهای شغلی جدید موثر دانست.

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با حمایت از کارگاههای کوچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رحمت اله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته کمترین توجه را نسبت به شهرکهای صنعتی و بنگاههای خرد و کوچک داشتیم، در حالی که با بکارگیری نیروهای کار در این مجتمع‌ها می‌توانستیم از ظرفیت‌شان به شکل مطلوب‌تری استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه امروز بسیاری از شهرکهای صنعتی راکد و بلااستفاده باقی مانده‌اند، افزود: متاسفانه بخش اعظمی از شهرکهای صنعتی با کمتر از 30 درصد توان و ظرفیت خود کار می‌کنند و به انباری برای دپوی کالا تبدیل شده‌اند.

    به گفته این کارشناس حوزه کار در حال حاضر بیش از ٩۰ درصد اشتغال در بنگاه‌های خرد و کوچک و صنایع زودبازده شکل می گیرد، گفت: بنگاههای کوچک و زودبازده در دنیا به دلیل سودآوری و اشتغالزایی بالا روز به روز در حال گسترش است از این رو برای دستیابی به اشتغال پایدار و ایجاد فرصتهای شغلی جدید باید به سمت ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط و زودبازده برویم.

    پورموسی با تاکید بر لزوم اعمال معافیتهای مالیاتی برای بنگاههای تولیدی تاکید کرد: در شرایط فعلی اقتصاد بسیاری از کارخانه‌های تولیدی و صنعتی با مشکل تأمین مواد اولیه و هزینه های بالای تولید مواجه هستند که لازم است با تزریق نقدینگی، پرداخت تسهیلات و کمک به تأمین مواد اولیه، این بنگاهها و نیروهای کار شاغل در آنها را سرپا نگه داریم.

     بر اساس آمارها تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب و در حال بهره‌برداری در 12 ماهه سال گذشته نسبت به سال 1396 افزایش جزیی داشته و میزان اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده حدود 1.2 درصد کاهش داشته است. کارشناسان بر این باورند که بسیاری از شهرکهای صنعتی به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی در تامین مواد اولیه با کمتر از ظرفیت واقعی خود فعالیت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی