عصر بازار

روسیه میلیاردها دلار در عربستان سرمایه گذاری می‌کند

عصر اعتبار- در جریان سفر پوتین به عربستان، روسیه برنامه سرمایه گذاری‌های جدید خود در عربستان را اعلام خواهد کرد.

روسیه میلیاردها دلار در عربستان سرمایه گذاری می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قرار است ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این هفته از عربستان دیدار کند و انتظار می‌رود که در جریان این سفر، دو طرف چندین توافق‌نامه برای افزایش همکاری های اقتصادی امضا کنند.

    کریل دیمیتریف، مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با اشاره به این که در حال حاضر با طرف عربستانی روی کار بر 25 پروژه به ارزش 10 میلیارد دلار هستیم افزود که در جریان این سفر، توافق نامه ای در زمینه همکاری در حوزه هوش مصنوعی نیز بین دو کشور امضا خواهد شد.

    صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه هم‌چنین در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد که 10 توافق نامه بین طرف روسی با سعودی در زمینه های مختلف به ارزش دو میلیارد دلار امضا خواهد شد. این موافقت‌نامه ها شامل همکاری در مسائل حمل و نقل، لجستیک، زیرساخت‌ها، تولیدات نفتی، پتروشیمی و کشاورزی نیز خواهد شد که یک موافقت نامه به طور خاص مربوط به همکاری با شرکت آرامکو خواهد شد.

    بحث سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری روسیه در عربستان موضوع تازه ای نیست و برای نخستین بار در سال 2015 به عنوان بخشی از سند استراتژیک همکاری‌های بلندمدت دو طرف رونمایی شد. پوتین روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در ریاض خواهد بود.

    در سه ماهه نخست امسال، حجم روابط تجاری بین روسیه و عربستان به 505.2 میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با سال قبل 72 درصد افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی