عصر بازار

در نیمه اول سال جاری

قیمت سهام شرکت های بیمه چقدر رشد کرد؟

عصر اعتبار- در نیمه ابتدایی سال جاری قیمت سهام تمام شرکت های بیمه که در بورس و فرابورس ایران معامله می شوند با رشد مواجه بودند به طوری که قیمت برخی از سهم ها به بیش از دو برابر رسیده است.

قیمت سهام شرکت های بیمه چقدر رشد کرد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در نیمه ابتدایی سال جاری فعالان بازار سرمایه شاهد رشد قیمت سهم ها در صنایع مختلف بودند به طوری که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بیش از 60 درصدی رشد داشته است. در این مدت شاخص کل فرابورس نیز شاهد رشد مداوم بود.

    البته به اعتتقاد بسیاری این رشد قیمت ها عمدتا به دلیل وضعیت خاص اقتصادی حال حاضر، قیمت ارزهای خارجی و انتظار از آینده اقتصاد کشور بود و دلایل بنیادی نداشت.

    صنعت بیمه هم از این قاعده مستثنی نبوده و شرکت های بیمه در نیمه اول سال جاری شاهد رشد قیمت ها بودند. در ادامه وضعیت قیمت سهام شرکت های بیمه در شش ماهه ابتدایی سال و همچنین ارزش بازاری آن‌ها می پردازیم.

    سهام بیمه دانا در بازار دوم بورس معامله می شود، در حال حاضر ارزش بازار این شرکت به 800 میلیارد تومان رسیده است. قمیت هر سهم بیمه دانا در آخرین روز معاملاتی سال گذشته 216 تومان بود این در حالی است که قیمت هر سهم این شرکت در انتهای شهریور ماه سال جاری به 584 تومان رسید.

    همچنین ارزش بازاری بیمه ملت که در تابلوی اول بورس داد و ستد می شود به 1551 میلیارد تومان رسیده و قیمت هر سهم آن در انتهای شهریور ماه  439 تومان رسید اما در آخرین روز معاملاتی بورس تهران در سال گذشته هر سهم بیمه ملت 259 تومان داد و ستد شد.

    ارزش بازار بیمه البرز نیز که در تابلوی بازار اول بورس معامله می شود به نزدیک 1199 میلیارد تومان رسید. هر سهم بیمه البرز در آخرین روز شهریور ماه سال جاری 282 تومان و در آخرین روز معاملاتی سال 1397، 120 تومان معامله شد.

    بیمه دی در بازار دوم فرابورس معامله می شود و ارزش بازار آن حدود 610 میلیارد تومان  است هر سهم آن در پایان شهریور و پایان سال گذشته به ترتیب 318 و 130 تومان بود.

    بیمه آسیا دیگر بیمه ای است که سهامش در بازار اول بورس داد ستد می شود و ارزش بازار این بیمه به 1209 میلیارد تومان می رسد هر سهم این شرکت در 31 شهریور امسال 457 تومان بود این در حالی است که این سهم در آخرین روز معاملاتی سال گذشته به 170 تومان می رسد.

    بیمه پارسیان نیز بازار اول بورس حضور دارد و ارزش بازار آن به 1102 میلیارد تومان بالغ می شود هر سهم این شرکت در پایان شهریور ماه به 303 تومان و در پایان اسفند ماه سال گذشته به 145 تومان می رسید.

    بیمه اتکایی امین که بازار دوم فرابورس داد و ستد می شود به ارزش بازار 1043 میلیارد تومانی رسیده و هر سهمش در پایان شهریور ماه سال جاری و پایان اسفند ماه سال گذشته به ترتیب 302 و 155 تومان بود.

    بیمه پاسارگاد در بازار اول فرابورس معامله می شود و ارزش بازار 3651 میلیارد تومانی دارد هر سهم این شرکت در پایان شهریور 1398 و پایان اسفند سال گذشته 797 و 531 تومان است.

    بیمه ما در بازار دوم بورس داد و ستد می شود و ارزش بازار آن 586 میلیارد تومان است در عین حال هر سهم این شرکت در پایان شهریور ماه جاری و اسفند ماه سال گذشته 428 و 190 تومان بود.

    بیمه سامان در بازار اول فرابورس و ارزش بازارش درحال حاضر 765 میلیارد تومان است هر سهم این شرکت در دو تاریخ یاد شده به ترتیب 555 تومان و 326 تومان بود.

    بیمه نوین بازار دوم فرابورس است و ارزش بازارش به 309 میلیارد تومان می رسد هر سهم بیمه نوین در شهریور ماه سال جاری 242 تومان و در 21 اسفند ماه سال گذشته 121 تومان بود.

    سهام بیمه کوثر بازار دوم فرابورس معامله می شود و ارزش بازارش به 2585 میلیارد تومان  می رسد هر سهم این شرکت در پایان شهریور ماه سال جاری 1082 تومان و در پایان اسفند ماه سال گذشته 299 تومان معامله شد.

    بیمه معلم بازار دوم فرابورس معامله می شود و ارزش بازارش به 590 میلیارد تومان می رسد هر سهم آن در 31 شهریور گذشته 410 تومان و  در پایان اسفندماه گذشته 312 تومان بود.

    سهام بیمه میهن بازار دوم فرابورس 184 داد و ستد می شود و قیمت هر سهمش در پایان شهریور ماه سال جاری 184 تومان و در پایان اسفند ماه گذشته 86 تومان بود.

    بدین ترتیب قیمت سهام تمام شرکت های بیمه ای در شش ماه ابتدایی سال جاری با رشد مواجه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی