عصر بازار

دولت کره بانک‌های خود را ملزم به ارائه خدمات بانکی به صادرات دارو کند

عصر اعتبار- دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: آینده روابط تجاری دو کشور اکنون در دستان سئول است و عملکرد آنها در صادرات دارو وتجهیزات بیمارستانی در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دولت کره بانک‌های خود را ملزم به ارائه خدمات بانکی به صادرات دارو کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، پویا فیروزی دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی در خصوص وضعیت تجارت دارو بین ایران و کره جنوبی گفت: متاسفانه به دلیل بدعهدی بانک‌های کره جنوبی، مبادلات تجاری دو کشور حتی در حوزه دارو با مشکلات جدی مواجه شده است.

    وی ادامه داد: رابطه تجاری دو کشور سابقه دیرینه دارد و دو طرف در حوزه‌های متعددی از جمله حوزه‌های انرژی و صنعتی با یکدیگر همکاری نزدیکی داشتند اما بنظر می‌رسد که تبعیت فراتر از تعهدات بین‌المللی بانک‌های کره‌ای از تحریم‌های یکجانبه آمریکا موجب شده تا شرکت‌های ایرانی و کره‌ای ضررهای زیادی متحمل شوند. البته این وضعیت شایسته سابقه دیرینه روابط تجاری دو کشور نیست و جایگاه خوبی که شرکت‌های کره‌ای طی سال‌های اخیر در ایران یافته‌اند را به شدت خدشه‌دار می‌کند.

    فیروزی در ارتباط با تاثیر اقدامات بانک‌های کره‌‌ای بر مشکلات ایجاد شده در مسیر صادرات دارو به ایران افزود: با این که ما تحریم‌های یک جانبه آمریکا را غیرقانونی می‌دانیم اما در قالب همین تحریم‌ها بسیاری از کالاها غیرتحریمی محسوب می‌شوند، مواد غذایی و دارو و تجهیزات ضروری بیمارستانی از کالاهایی است که هیچگاه در حوزه تحریم قرار نداشته‌اند، لذا امیدواریم دولت کره جنوبی در اقدامی سازنده بانک‌های خود را حداقل برای بازکردن راه تعامل در حوزه‌های غیرتحریمی متقاعد کند تا روند کاهشی روابط تجاری دو کشور متوقف نشود. یکی از مهمترین نشانه‌های ضروری حسن نیت طرف کره‌ای در این رابطه، آزاد کردن مسیر واردات کالاهای بشر دوستانه بویژه دارو خواهد بود.

    دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی در پایان تصریح کرد: آینده روابط تجاری دو کشور اکنون در دستان سئول است و عملکرد آنها در صادرات دارو وتجهیزات بیمارستانی در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی