عصر بازار

بیمه سلامت آذربایجان‌غربی سالانه ٧ هزار میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت می‌کند

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی گفت: این سازمان سالانه هفت هزار میلیارد ریال بابت سلامت مردم به پزشکان و موسسه‌های طرف قرارداد پرداخت می‌کند.

بیمه سلامت آذربایجان‌غربی سالانه ٧ هزار میلیارد ریال هزینه درمان پرداخت می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، نادر نانبخش روز جمعه با بیان اینکه این میزان هزینه مربوط به جمعیت بالغ بر ٢ میلیون نفری تحت پوشش بیمه سلامت است در استان است افزود: در حال حاضر ٩۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ٧۰ درصد از هزینه‌های بخش سرپایی بیمه‌شدگان سلامت بر اساس تعرفه دولتی محاسبه می‌شود.

    وی اضافه کرد: این هزینه به یک‌هزار و 2٢6 پزشک و موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود.

    وی گفت: این مؤسسه‌ها شامل آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی، مرکز فیزیوتراپی، درمانگاه، بیمارستان، مرکز ام آر آی، مرکز جراحی محدود، داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سنگ شکن کلیه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
    «نانبخش»، با بیان اینکه 95 درصد هزینه‌های بیمه سلامت با توجه ویژه دولت تامین می‌شود و تنها پنج درصد آن از محل درآمدهاست اظهار داشت: این سازمان طی سال جاری برنامه پرداخت‌های خود را نظیر سال گذشته به نحوی تدوین کرده که بودجه هر سال را برای هزینه‌های آن سال هزینه کند.
    وی بیان کرد: مشکلی در پرداخت هزینه‌های موسسه‌ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد و علت تأخیر در برخی پرداخت‌ها وجود بازه سه ماهه در رسیدگی به اسناد و مدارک است.
    وی اظهار داشت: پرداخت منظم مطالبه مؤسسه‌های درمانی طرف قرارداد به ارائه خدمات بهتر و بیشتر این مراکز منجر می‌شود.
    وی اضافه کرد: خرید راهبردی خدمات از برنامه‌های مهم این اداره‌کل بوده و کیفی‌سازی ارائه خدمات در اولویت اجرای این طرح است.
    بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال 1393 اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روزافزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.
    اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از 2 میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی