عصر بازار

استعفای وزیر تجارت ژاپن به خاطر «پرداخت پول به هوادار»

عصر اعتبار- تشدید جنجال‌ها درباره اقدام وزیر تجارت ژاپن در پرداخت پول به یکی از هوادارانش، استعفای این وزیر را در پی داشته و نخست‌وزیر ژاپن هم از مردم عذرخواهی کرده است.

استعفای وزیر تجارت ژاپن به خاطر «پرداخت پول به هوادار»
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن ضمن اعلام پذیرش استعفای «ایسشو سوگاوارا» وزیر تجارت این کشور که به نقض قانون و پرداخت پول به هوادارش متهم شده است، از مردم ژاپن به دلیل انتخاب این سیاستمدار در کابینه خودش عذرخواهی کرده است.

    به نوشته اسپوتنیک، آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن امروز جمعه ضمن تایید خبرها درباره استعفای وزیر تجارت این کشور به دلیل جنجال‌ها درباره تخلف او از قوانین انتخاباتی گفت: «من مسئولیت انتخاب او را می‌پذیرم و عمیقا از مردم ژاپن عذرخواهی می‌کنم».

    پیشتر «ژاپن تایمز» گزارش داده بود که «ایسشو سوگاوارا» وزیر تجارت ژاپن در بحبوحه جنجال‌ها درباره متهم شدنش به نقض قوانین انتخاباتی در ژاپن استعفای خودش را به نخست‌وزیر تحویل داده است.

    سوگاوارا متهم شده که در یک اقدام غیرقانونی، به خانواده یکی از هوادارانش که عزیزشان را از دست داده بودند، پول پرداخت کرده است.

    به دنبال انتشار خبرها درباره این اقدام وزیر تجارت ژاپن، قانونگذاران حزب اپوزیسیون در پارلمان اعلام کردند در صورت عدم ارائه توضیحات معتبر درباره اتهامات وارده به سوگاوارا، همه جلسات پارلمان را تحریم خواهند کرد.

    رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که با استعفای سوگاوارا، به احتمال زیاد «هیروشی کاجیمایا» وزیر کنونی «احیای مناطق حومه» کابینه، جایگزین او خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی