عصر بازار

دبیرکل اتاق تعاون ایران مطرح کرد

اشتغال بخش تعاون، کم هزینه‌تر و پایدارتر

عصر اعتبار- دبیرکل اتاق تعاون ایران از پیگیری‌ها برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت: اشتغال در بخش تعاون کم هزینه‌تر و پایدار از سایر بخش‌های اقتصادی است.

اشتغال بخش تعاون، کم هزینه‌تر و پایدارتر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهمن عبدالهی  به ظرفیت بالای بخش تعاون در چرخه اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه ایجاد شغل در بخش تعاونی پایین و پایداری و دوام آن بیشتر از سایر بخش‌ها است، از این رو برای حل مشکل بیکاری در کشور باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار و کم هزینه برویم.

    وی بانک توسعه تعاون را بانک تخصصی بخش تعاون دانست و گفت: سرمایه اولیه بانک در ابتدای کار 500 میلیارد تومان بود ولی با گذشت سال‌ها این سرمایه همچنان ثابت مانده و افزایشی نداشته است اما با پیگیری های صورت گرفته قرار است سرمایه بانک به 1000 میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا از این طریق پاسخگوی تسهیلات تعاونگران و بخش‌های تولیدی باشد.

    دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه بانک‌ها به سودآوری روی آورده و از وظیفه‌ای که باید در قبال تولید داشته باشند دور شده‌اند، ابراز امیدواری کرد: نظام بانکی کشور در چند سال آینده به ساختار مناسبی برسد.

    عبدالهی درباره واگذاری سازمان تعاون روستایی به بخش خصوصی ابراز عقیده کرد و گفت: به دلیل موازی‌ ‌کاری‌ها در بخش تعاون قرار است سازمان تعاون روستایی توسط هیات واگذاری به بخش خصوصی واگذار شود. البته تلاش ما این است که این سازمان را به اتحادیه‌ها واگذار کنیم تا از این طریق موازی‌ کاری‌ها در بخش تعاون از بین برود.

    به گفته وی،  اگر بخش تعاون کشور یکپارچه‌سازی نشود موجب اتلاف وقت و هزینه‌های بسیار خواهد شد.

    پیش از این معاون تعاون وزارت کار از اختصاص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون خبر داده و گفته بود افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون ضروری است و بالا بردن توان تسهیلات دهی این بانک منجر به توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی