عصر بازار

دبیر اتحادیه طلای تهران:

قیمت سکه در ماه ربیع گران می‌شود

میانگین اجرت طلا بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان

عصر اعتبار- دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: هر گرم طلا ۱۸ عیار تا پایان این هفته در محدوده ۴۰۱ تا ۴۰۵ هزار تومان است. پیش‌بینی می‌شود از اوایل هفته آینده قیمت سکه به چهار میلیون تومان برسد.

قیمت سکه در ماه ربیع گران می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تجارت نیوز، دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت سکه بعد از صفر گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به افزایش قیمت انس جهانی طلا و رسیدن آن به مرز یک هزار و 505 دلار و شروع ماه ربیع به نظر می‌رسد که قیمت سکه در هفته آینده گران شود؛ چرا که طبق سنوات گذشته با پایان ماه صفر تقاضا برای خرید سکه در بازار افزایش می‌یابد.

    نادر بذرافشان افزود: طی چهار روز گذشته قیمت انس جهانی طلا بین 13 تا 15 دلار یافت و قیمت یک قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز حدود 15 درصد گران شد. اوایل این هفته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت سه میلیون 750 هزار تومان فروخته شد این در حالی است که قیمت این سکه به مرز چهار میلیون تومان یعنی سه میلیون و 930 هزار تومان رسیده است.

    او با اشاره به وضعیت بازار طلا اظهار کرد: این روزها عملا در بازار تقاضایی وجود ندارد. هر گرم طلا 18 عیار تا پایان این هفته در محدوده 401 تا 405 هزار تومان است. پیش‌بینی می‌شود از اوایل هفته آینده قیمت سکه به چهار میلیون تومان برسد. توصیه ما به شهروندان این است که در خرید طلا و سکه دقت کنند و از فروشندگان درج نوع، رنگ، کد استاندارد، وزن، مبلغ و اجرت را بخواهند.

    بذرافشان در پاسخ به این پرسش که حداقل و حداکثر اجرت طلا چقدر است؟ گفت: میانگین اجرت طلا بین 10 تا 50 هزار تومان است. البته برخی از مصنوعات خاص طلا در بازار وجود دارد که اجرت این مصنوعات بیش از مبلغ مورد اشاره است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی