عصر بازار

جزئیات دریافت حقوق بازنشستگی برای زنان قالیباف اعلام شد

عصر اعتبار- رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات بیمه قالیبافان سازمان تأمین اجتماعی توضیحاتی داد.

جزئیات دریافت حقوق بازنشستگی برای زنان قالیباف اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم شهابی رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات بیمه قالیبافان اظهار کرد: از نظر شرایط سنی افراد بین 15 تا 50 سال می‌توانند خود را بیمه قالی بافی کنند.

    شهابی بیان کرد: اگر فردی بالای 50 سال سن دارد و پیش از آن سابقه پرداخت حق بیمه در تأمین اجتماعی داشته باشد می‌تواند بیمه شود.

    او افزود در قانون تامین اجتماعی یک فرجه برای قالیبافان گذاشته شده است و آن این است که اگر فردی بین 50 تا 55 سال سن دارند برای اینکه بیمه قالیبافی شود و یک بار کل حق بیمه را پرداخت کند و بعد از آن مجوز ورود به سیستم بیمه قالیبافی پیدا می‌کند.

    رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره شرایط ورود به بیمه قالی بافی گفت: در ابتدا معاینات پزشکی از فرد گرفته میشود و اگر مشکلی در در بدو ورود به بیمه نداشت بیمه قالی بافی می‌شود.

    شهابی ادامه داد: اگر در بدو ورود عضو از کار افتاده‌ای داشته باشد که با کار قالیبافی تداخل نداشته باشد می‌تواند بیمه قالیبافی شود به عنوان مثال اگر از نظر بینایی از کار افتاده باشد مانعی برای استفاده از بیمه قالیبافی ندارد.

    او اظهار کرد: شرایط بازنشستگی برای تمام گروه‌ها و مشاغل یکسان است که در ماده 76 قانون تامین اجتماعی به آن اشاره شده است و آقایان قالیباف می‌توانند با 20 سال سابقه کار و 60 سال سن و خانم‌های قالیباف با 20 سال سابقه کار و 55 سال سن بازنشسته شود.

    رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره از کار افتادگی بیمه قالی بافی گفت: از کار افتادگی بیمه قالی بافی نیز مانند سایر بیمه‌ها دو نوع است یکی از کار افتادگی ناشی از کار و دیگری از کار افتادگی غیر از کار است.

    شهابی اضافه کرد: بیمه قالیبافی مانند سایر میوه‌ها اگر فرد 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند با پرداخت کسری خود را با 10 سال سابقه و دریافت 10 روز حقوق بیمه کند.

    او بیان کرد قالیبافان 7 درصد حق بیمه حداقل دستمزد که حدود 106 هزار تومان است را خودشان پرداخت می‌کند و 20 درصد را دولت پرداخت می‌کند نوع بیمه آن‌ها غیر اجباری است و کارفرما ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی