عصر بازار

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار اعلام کرد

کارگران حادثه دیده در زلزله بیمه بیکاری می‌گیرند

عصر اعتبار- مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران واحدهای آسیب دیده در زلزله اخیر خبر داد و گفت: کارگران مشمول قانون کاری که به دلیل زلزله از کار بیکار شده‌اند مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.

کارگران حادثه دیده در زلزله بیمه بیکاری می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریم یاوری اظهار کرد: همه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی که واحدها و محل کار آنها در اثر زلزله دچار آسیب شده است، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.

    وی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان حادثه زلزله آذربایجان شرقی گفت:حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام ارکان و زیر مجموعه‌های مرتبط با وزارتخانه مکلف شدند به صورت شبانه‌روزی نسبت به ارائه خدمات مرتبط به حادثه‌دیدگان از زلزله در میانه و سراب اقدام کنند.

    یاوری افزود: مطابق تبصره 2 ماده 2 قانون بیمه بیکاری، بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه از جمله زلزله از کار بیکار می‌شوند با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

    به گفته مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگران حادثه دیده زلزله آذربایجان شرقی بدون در نظر گرفتن حداقل سابقه در بند الف ماده 6 قانون، از حمایت پرداخت ماهانه مقرری بیمه بیکاری برخوردار می‌شوند.

    وی تاکید کرد: تمام کارکنان در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان شرقی به ویژه در میانه و سراب به سرعت و با دقت و خارج از روال عادی اداری درخواست کارگران را در سریعترین زمان ممکن پذیرش کرده و اقدامات لازم برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران را به عمل می‌آورند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی