عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی خبر داد:

رفع ابهامات مالی صندوق بیمه حوادث طبیعی

عصر اعتبار- صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ۱۶ سال است که در دستورکارقرار دارد که به دلایل مختلف هنوز به سرانجام نرسیده است. در سال ۹۶ نیز موضوع تشکیل این صندوق به تصویب مجلس رسید، اما به خاطر ابهاماتی که شورای نگهبان در مورد بار مالی آن مطرح کرد، به دولت اعاده شد و مراحل خود را دوباره در دولت طی کرد.

رفع ابهامات مالی صندوق بیمه حوادث طبیعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حال با توجه به حادثه خیز بودن بخصوص در طی یکسال گذشته و متضرر شدن بسیاری از هموطنان و همچنین ارکان های اقتصادی از جمله صنعت بیمه،تشکیل صندوق حوادث طبیعی ضرورت بیشتری به خود گرفته است/
    غلامرضا سلیمانی ،رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار "عصر اعتبار" در رابطه با سرنوشت لایحه صندوق حوادث طبیعی گفت:هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نماینده شورای نگهبان لایحه را پیگیری و اشکالات را بررسی کرده وبه یک جمع بندی رسیدیم. خوشبختانه شورای نگهبان،مجلس شورای اسلامی و بیمه مرکزی به توافقاتی دست یافتند. 
    وی افزود: احتمال می رود درهفته پبش رواین طرح  به صحن علنی مجلس رفته وبا رفع اشکالاتی که شورای نگهبان وارد کرده بود نهایی شود. امیدواریم  از سال 99 شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.
    رییس کل بیمه مرکزی درارتباط با نحوه تامین بودجه این صندوق اظهار کرد: بودجه صندوق یاد شده از 2 محل تامین می شود، به طوری که سالانه 60 هزار تومان از سوی دولت (ماهانه 5 هزار تومان) پرداخت می شود. اما سهم 60 هزار تومانی صاحبان ملک از طریق قبوض آب و برق آن هم ماهانه 5 هزار تومان جهت پرداخت محاسبه می شود. پرداخت این رقم از سوی صاحبان ملک اجباری بوده تا تحت پوشش صندوق حوادث طبیعی قرار گیرند.
    وی درباره اینکه این حق بیمه طی چه مدت واقعی می شود توضیح داد: بر اساس  سقف ریسک و تعهدی که این صندوق در نظر می گیرد دولت و مجلس حق بیمه پرداختی سالانه  از سوی مردم را مشخص می کنند.

    وی با اشاره به افتتاح باشگاه نوآوران بیمه تصریح کرد: هدف ازایجاد این باشگاه آن است که همه نوجوانان و دانش آموزان کشوربه عنوان نماینده بیمه درخانواده خود عضو این باشگاه شده و پیام و فرهنگ بیمه را به درون خانواده ترویج داده وضعیت بیمه را در خانواده بررسی کنند.
    سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه زنگ بیمه هر ساله 19 آبان در کشور به صدا در خواهد آمد، افزود:  به دنبال آن هستیم که نوآوران بتوانند فرهنگ بیمه را به درون خانواده منتقل کنند تا از این راه شاهد ضریب نفوذ بیمه در میان افراد جامعه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو