عصر بازار

مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

ضرورت حمایت از معدن و صنایع معدنی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: حمایت از معدن و صنایع معدنی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اجرایی شود.

ضرورت حمایت از معدن و صنایع معدنی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه سفرهای استانی در جمع کارافرینان و صنعتگران نایین، خور و بیابانک گفت: بخش معدن کشورمان از ظرفیت بالای توسعه ای برخوردار است و می تواند در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد، به همین خاطر این بانک حمایت از بخش یاد شده را یکی از مهم ترین برنامه های خود می داند.

    وی که روز چهارشنبه 22 آبان ماه جاری برای بازدید از صنایع شرق استان اصفهان به نایین سفر کرده بود افزود: رهنمود مقام معظم رهبری که بخش معدن را جایگزین مناسبی برای بازار نفت توصیف کردند اهمیت این بخش را در اقتصاد کشورمان نشان می دهد.

    حسین مهری تکیه بر ظرفیت های داخلی را برای دستیابی به اقتصادی درون زا و توسعه ای پایدار ضروری توصیف کرده و اولویت بخشی به سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه ششم توسعه را حاصل همین واقعیت دانست.

    این مدیر بانکی تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده محصولات معدنی از طریق فرایند صنعتی ایجاب می کند که بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک توسعه ای – تخصصی بخش صنعت و معدن کشور در نقش تامین کننده مالی و مشاوری دلسوز در کنار صنعتگران و معدنکاران کشور حضوری فعال داشته است.

    مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به این که تاکنون با صادرات مواد معدنی درآمد مناسبی برای کشورمان صورت گرفته است افزود: توسعه صنایع تبدیلی می تواند میزان سود آوری بخش معدن کشورمان را به میزان زیادی افزایش بخشد.

    حسین مهری استان اصفهان را یکی از غنی ترین استان های کشور از نظر تنوع معادن دانست که با داشتن معادن فلزی نظیر سنگ آهن، سرب، روی و سنگ های تزیینی و ساختمانی از نظر جغرافیای اقتصادی کشور حائز اهمیت بسیار است.

    وی با اشاره به سابقه چندهزارساله اکتشاف و استخراج معدنی در شهرستان نائین گفت: وجود معادن فلزات ارزشمند سرب و روی به این منطقه ویژگی خاصی بخشیده است.

    در ادامه مهری و هیات همراه به بازدید از طرح هایی که توسط این بانک تامین مالی شده بودند پرداخت که از آن میان می توان به صنایع کاشی نایین و کاشی روماک نایین تولید کننده انواع کاشی و سرامیک، پارس پولاد یاران تولید کننده بریکت سرد و یاران آذرخش رانا تولید کننده انواع شاتون به روش فورج اشاره کرد.

    شرکت های صنایع ایجاد رزمیاران تولید کننده انواع شاتون به روش ماشین کاری، گلوله های سرامیکی فیروزه تولید کننده گلوله های آلومینایی و قطعات عایق سرامیکی ماشین آلات از واحد های صنعتی دیگری بود که مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر خود به شهرستان نایین از آنها بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی