عصر بازار

اروپایی‌ها کار کردن را به بازنشستگی ترجیح می‌دهند

عصر اعتبار- بررسی داده‌های مربوط به سال های اخیر نشان می دهد شمار بیشتری از سالمندان اروپایی مایل به باقی ماندن در بازار کار هستند.

اروپایی‌ها کار کردن را به بازنشستگی ترجیح می‌دهند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تا پایان سال 2018 نرخ اشتغال در بین جمعیت 55 تا 64 ساله کشورهای عضو اتحادیه اروپا به 65 درصد برای مردان و 52 درصد برای زنان رسیده است که در مقایسه با سال قبل آن به ترتیب پنج درصد و چهار درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ اشتغال این گروه سنی در سال 2003 برای مردان تنها 50 درصد و برای زنان تنها 30درصد بوده است. این نرخ اشتغال هم برای مردان و هم برای زنان به بالاترین سطح خود در طول تاریخ تشکیل اتحادیه اروپا رسیده است.

    بیشترین افزایش شمار شاغلین 55 تا 64 سال در سطح اتحادیه اروپا طی بازه زمانی 2003 تا 2018 مربوط به اسلواکی بوده است که شمار شاغلین این گروه سنی 220 درصد افزایش یافته است. در اسلوونی و بلغارستان نیز این نسبت تقریبا دو برابر شده است. یونان تنها کشوری است که شمار شاغلین سالمند آن در مقایسه با سال 2003 کاهش پیدا کرده است.

    در بین کشورهای مختلف، سالمندان کشورهای شمالی اروپا بیشتر متمایل به باقی ماندن در بازار کار بوده اند به گونه ای که در سوئد 78 درصد شاغلین 55 تا 64 ساله در بازار کار باقی مانده اند. این نسبت برای آلمان و دانمارک نیز بالای 70 درصد بوده است.

    کمترین میزان مشرکت در بازار کار برای جمعیت سالمند نیز مربوط به لوکزامبورگ و یونان با 40 درصد و کرواسی با 46 درصد بوده است. در بین دیگر کشورهای عضو، این نسبت در هلند 68 درصد، انگلیس 65 درصد، اتریش و ایتالیا 55 درصد، فرانسه 54 درصد و بلژیک 50 درصد اندازه گیری شده است.

    اتحادیه اروپا شامل 28 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی