عصر بازار

افزایش سرمایه در گردش

کاهش شعب فیزیکی بانک‌ها

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بانک مرکزی در حوزه کاهش شعب فیزیکی بانک‌ها، گفت: وجود چنین شعبی در سراسر کشور مصداق دارایی‌های منجمد بانک‌ها است.

کاهش شعب فیزیکی بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، رحیم زارع  با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در راستای ساماندهی شبکه بانکی، گفت: خوشبختانه برچیده شدن شعب بسیار بانکی، یکی از اقداماتی است که می تواند سرمایه در گردش بانک ها را افزایش دهد.

    نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با الکترونیکی شدن بسیاری از امور در حوزه پولی و مالی دیگر نیازی به شعب فیزیکی بسیار در سطح شهرها نیست، افزود: وجود چنین شعبی در سراسر کشور مصداق دارایی های منجمد بانک ها است.

    وی با تاکید بر اینکه بانک ها باید به سمت چابک سازی ساختارهای خود حرکت کنند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به ضرورت فروش اموال مازاد شبکه بانکی تاکید دارند و این نوع شعب نیز مصداق این نوع اموال است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بانک ها با فروش شعب مازاد خود می توانند سرمایه حاصل را در امر کمک به تولید و تسهیلات دهی بیشتر هزینه کنند، گفت: استفاده از تجربیات کشورهای موفق در این حوزه باید مدنظر مسئولان باشد تا منابع حاصل از واگذاری این نوع اموال در جای درست هزینه شود.

    زارع ادامه داد: با توج به کاهش حضور مشتری در شعب بانک ها باید فکری برای ادغام بانک ها در یکدیگر همانند شعب بانک های نظامی نیز صورت بگیرد. سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی یادآور شد: مجلس بارها در خصوص ساماندهی وضعیت بانک ها با هدف افزایش کارایی آنها تاکید داشته و در این راستا نیز از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

    گفتنی است، تعداد شعب بانک‌های کشور از 23 هزار و 549 شعبه در پایان سال گذشته به 23 هزار و 111 شعبه در آبان ماه سال جاری رسیده که حاکی از جمع‌آوری 438 شعبه در هشت‌ماهه سال جاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی