عصر بازار

پیش‌بینی ادامه روند آرام صعودی تا پایان هفته

افزایش قیمت طلا متاثر از رشد نرخ ارز است نه بنزین

عصر اعتبار- نائب اول رییس اتحادیه طلا جهش نرخ ارز را اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت طلا و سکه عنوان کرد و گفت: رشد بهای بنزین تاثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد.

افزایش قیمت طلا متاثر از رشد نرخ ارز است نه بنزین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، مسعود یزدانی نائب اول رییس اتحادیه طلا درباره افزایش قیمت طلا و سکه اظهار کرد: قیمت طلا به بهای ارز و طلای جهانی بستگی دارد و عوامل دیگر بر قیمت آن تاثیری ندارد، طی چند روز گذشته نیز با رشد نرخ ارز و ایجاد تقاضای مجدد با پایان یافتن ماه صفر و خروج بازار از رکود، در بازار طلا شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم.

    امروز قیمت طلا همگام با جهش 300تومانی نرخ ارز به گرمی 415هزار تومان رسید که نسبت به معاملات روز پنجشنبه، قیمت طلا 5هزار تومان گران شده است. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی در بازار امروز چهار میلیون و 95هزار تومان است که در مقایسه با پنجشنبه هفته گذشته حدود 40هزار تومان افزایش یافته است.

    یزدانی در ادامه بر بی‌تاثیر بودن افزایش قیمت بنزین بر روند بازار طلا تاکید کرد و افزود: این عامل تاثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد و تنها با افزایش مجدد قیمت ارز مردم وارد بازار طلا شده‌اند.

    وی ادامه داد: امیدواریم بانک مرکزی با تدبیر خود مجددا به بازار طلا و ارز ورود کند تا مانند سال گذشته شاهد التهاب و جهش بی‌منطق قیمت‌ها نباشیم.

    نائب رییس اتحادیه طلا درباره وضعیت قیمت طلا و سکه تا پایان این هفته تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که همین روند آرام صعودی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی