عصر بازار

امکان صدور آنلاین کارت اعتباری در شعب بانک دی فراهم شد

عصر اعتبار- در راستای بهینه سازی زیر سیستم کارت اعتباری ، ارزش آفرینی و افزایش سرعت خدمت رسانی به مشتریان، امکان صدور برخط(آنلاین) کارت اعتباری در شعب بانک دی فراهم شد.

امکان صدور آنلاین کارت اعتباری در شعب بانک دی فراهم شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بریکس (BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است.

    این تصمیم با هدف تسهیل مبادلات مالی میان اعضای بریکس صورت گرفته است. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و 28 درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

    هرچند اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در رده کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماً به واسطه اقتصادهایی با رشد پُرشتاب و فراگیر و نفوذ تاثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند.

    در مجمع اعضای این گروه در برزیل جزییات طرحی برای پرداخت از طریق رمزارز اختصاصی بریکس مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن اعضای این اتحاد اقتصادی به راحتی از طریق رمزارز ویژه با یکدیگر در ارتباط اقتصادی خواهند بود.

    کریل دیمیترف، مدیر کل صندوق سرمایه گذاری روسیه گفته است که این ایده برای تسهیل تراکنش بین کشورهای عضو مورد استقبال روسیه است. اهمیت این سیستم زمانی بیشتر می‌شود که باتوجه به حجم اقتصاد کشورهای عضور می تواند باعث کاهش نقش دلار در چرخه مبادلات اقتصادی شود.

    ایده شکل‌گیری گروهی به نام بریک، در سال 2001 توسط موسسه سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، به منظور پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان و قدرت‌های برتر آن در نیم قرن آینده مطرح شد. جیم اونیل اولین بار نام مخفف این گروه را در سر تیتر یک روزنامه اقتصادی به کار برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی