عصر بازار

وزیر اقتصاد عنوان کرد:

آسیب به بانک‌ها، خدمات به مردم را مختل می‌کند

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد گفت: بانک‌ها وقتی مورد حمله قرار می‌گیرند از خود می‌پرسند چکار کردند که شایسته این نوع نحوه برخورد هستند هر اتفاقی که برای بانک‌ها می‌افتد به معنی ضایع شدن منابع و خروج خدمات بانکی از دسترس مردمی است که از بانک‌ها خدمات دریافت می‌کردند.

آسیب به بانک‌ها، خدمات به مردم را مختل می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، امروز فرهاد دژپسند در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران در بوستان گفت‌وگو با بیان اینکه در نظام سنتی تا می‌گوییم که درآمد بانک‌ها بالا برود حرف از کارمزد یا سود بالا به میان می‌آید اظهار کرد: البته من مخالف این موارد نیستم اما باید متنوع‌سازی خدمات، پایدارسازی درآمد، مستمرسازی و روند کاهش هزینه‌ها برای بالا بردن درآمد بانک‌ها در نظر گرفته شود.

    وی ادامه داد:  یک بانک هوشمند و فعال می‌تواند در نقش یک مشاور و کارشناس برای سرمایه‌گذاران ورود کرده و آنها را به درستی راهنمایی کند.

    دژپسند با تاکید بر اینکه بانک‌ها نباید در اقتصاد نقش پسیو داشته و منتظر باشند اظهار کرد:‌ از بانک‌ها انتظار می‌رود اکتیو و حتی پراکتیو باشند و در قامت کرکس نبوده و عقاب‌گونه حرکت کنند.

    وی اضافه کرد: بانک‌ها نباید منتظر باشند چیزی گیرشان بیاید بلکه باید در بالاترین نقطه حرکت کنند و همه را به حرکت و تمامل وادارند.

    دژپسند با تاکید بر اینکه بانک‌‌ها باید در تمام عرصه‌های مالی فعالیت داشته باشند افزود: بانک‌ها بازارهای مالی، پولی و سرمایه‌ای را به طور همزمان باید در نظر گرفته و در تمام آ‌نها نقش خود را برای توسعه ایفا کنند.

    وی تصریح کرد: اجازه ندهیم گرفتار انحراف منابع و انسداد خدمات به مردم شویم چرا که این همان چیزی است که دشمنان ما خواستار آن هستند.

    وزیر اقتصاد با اشاره به ناامنی‌های اخیر در کشور اظهار کرد: بانک‌ها وقتی مورد حمله قرار می‌گیرند از خود می‌پرسند چکار کردند که شایسته این نوع نحوه  برخورد هستند هر اتفاقی که برای بانک‌ها می‌افتد به  معنی ضایع شدن منابع و خروج خدمات بانکی از دسترس مردمی است که از بانک‌ها خدمات دریافت می‌کردند.

    دژپسند افزود: اگر هدف این ناامنی‌ها مردم هستند با این روش برای ارائه خدمات به آنها مشکل ایجاد می‌شود. این مسیر، مسیر غلطی است و نتایج آن به زیان مردم است.

    وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه من در همان ابتدای وزارت خود اقتصاد هوشمند را محور برنامه‌های خود قرار دادم، گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند سخنان من در مورد اقتصاد هوشمند آرمانی است و معتقد بودند کسی که می‌خواهد یک وزارتخانه را اداره کنند باید حرف‌های کاربردی بزند اما من همیشه بر مواضع خود درباره اقتصاد هوشمند اصرار داشته‌ام.

    دژپسند افزود: بحث اقتصاد هوشمند در برنامه است و آرمانی باقی نخواهد ماند و اتفاقا بر این عقیده هستم که برای رسیدن به این مهم خیلی زود دیر می‌شود.

    وی با اشاره به توانمندی‌های کارشناسان کشور در این حوزه اظهار کرد: یکی از دلایلی که من اصرار بر این موضوع  دارم اعتقاد به توانمندی‌های کارشناسان دلسوز کشور است چرا که با اطمینان می‌توانم بگویم  کارشناسان ما می‌توانند فکر کنند، برنامه‌ریزی کنند و در مقام اجرا با تمام قوا وارد شوند.

    دژپسند تصریح کرد: دلیل دیگر من بر اقتصاد هوشمند ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی است چرا که در شرایطی هستیم که فرصت انتخاب وجود ندارد و تنها باید به اقتصاد هوشمند با توجه به ضروریات آن عمل کنیم.

    وزیر اقتصاد سرمایه انسانی را یکی از سرمایه‌های مهمی دانست که اکنون در اختیار کشور برای توسعه اقتصادی است.

    دژپسند گفت: ایران قدمت تاریخی و سرمایه‌ای قابل توجهی دارد اما هیچ کدام از اینها نباید ما را گرفتار خواب خرگوشی کند.

    وی تصریح کرد: داشتن نفت و گاز خیلی خوب است اما اگر اقتصاد ما را گرفتار بودجه و برنامه مبتنی بر این منابع سرمایه‌ کند دچار زیان خواهیم شد.

    به گفته دژپسند اگر نفت و گاز خود را مایه اعتلای ایران در عرصه بین المللی قرار دهیم آنگاه می‌توانیم در عرصه‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم اما همین سرمایه‌ها اگر به درستی استفاده نشود ما را دچار مشکل خواهد کرد.

    دژپسند سرمایه انسانی را پراهمیت دانست و افزود: سرمایه انسانی می‌تواند به منابعی که اکنون در دست داریم هوش، تلاش و همت برای ارتقای کشور اضافه کند.

    وی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه اشتغال، تورم و ... اظهار کرد:‌ دشمنان ما فکر می‌کنند با سلاح اقتصاد به جنگ ایران بیایند، اما ما توانسته‌ایم با بکارگیری منابع تاریخی، سرمایه‌ای و انسانی خود به گونه‌ای عمل کنیم که بیدی نباشیم که در برابر این بادها بلرزیم.

    دژپسند ادامه داد: در یک سال گذشته دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا ایران نتواند جشن 40 سالگی خود را بگیرد و برای آن حتی از کشورهای دیگر خواستند که سه ماه با آنها همکاری کنند تا نظام ایران را تغییر دهند و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نکردند و تمام راه‌های ورود و خروج را برای کالا بستند  اما همانطور که می‌بینیم موفق به این کار نشدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو