عصر بازار

اعتراف بانک مرکزی آمریکا به گرفتاری‌های اقتصاد این کشور

عصر اعتبار- مدیر منطقه‌ای فدرال رزرو در نیویورک ضمن اعتراف به وجود ریسک های محسوس بر سر راه اقتصاد، گفت که اوضاع اقتصاد آمریکا را به دقت زیر نظر داریم.

اعتراف بانک مرکزی آمریکا به گرفتاری‌های اقتصاد این کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مدیر دفتر منطقه ای بانک مرکزی آمریکا در نیویورک ضمن اعتراف به کاهش رشد اقتصادی این کشور در نتیجه وجود ریسک های محسوس گفت که از نظر داخلی متغیرها نیرومند هستند اما از نظر خارجی ریسک‌های بیشتری وجود دارند.

    ویلیامز که در کنفرانسی بانکی در شهر واشنگتن حاضر شده بود گفت که فشار تورمی بر روی اقتصاد با توجه به تداوم جنگ تجاری افزایش یافته است. وی افزود: در نتیجه فاکتورهای پرریسک جهانی، رشد اقتصادی شروع به آهسته تر شدن کرده است.

    بانک مرکزی امریکا از ابتدای امسال تاکنون سه مرتبه نرخ بهره را کاهش داده است اما به نظر می‌رسد که نرخ بهره که اکنون در سطح 1.5 تا 1.75 درصدی قرار دارد بیش از این کاهش پیدا نخواهد کرد. ویلیامز در خصوص احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره گفت: هنوز مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد اما فکر می کنم که سیاست پولی اکنون در جایگاه خوبی قرار دارد.

    ویلیامز هم چنین گفت که دست سیاست گذار پولی بسته نیست و برای تعیین مسیر بعدی باید ببینیم که اقتصاد به کجا حرکت خواهد کرد. ویلیامز با اشاره به تداوم وجود ریسک‌های کاهنده بر سر راه اقتصاد جهانی افزود که قطعا این ریسک ها بر روی رشد اثر خواهند گذاشت.

    کوین کامینگز- اقتصاددان موسسه " نت وست"- با اشاره به در پیش بودن جلسه ماه دسامبر فدرال رزرو گفت: پیش بینی ما این است که تا ماه ژوئن یا ژوئیه نباید منتظر کاهش بیشتر نرخ بهره باشیم اما احتمالا در اواسط سال آینده نرخ بهره بین 1 تا 1.5 درصد خواهد بود.

    پیش‌تر نیز مرکزی آمریکا در گزارش خود اعلام کرده بود افزایش بی‌ثباتی‌ها در سطح سیاسی، نوسانات بازارهای مالی، کاهش رشد اقتصادی چین و کاهش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران، باعث شده است رشد اقتصادی آمریکا با وجود باقی ماندن عملکرددر سطح مطلوب، به سطوحی کمتر از رشد سال گذشته برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو